Manapság szerencsére bizonyos Star Wars karakterek nem csak a filmekben láthatóak, hanem gyakorta felbukkannak képregények hasábjain, vagy irányíthatjuk őket akár játékokban is. Ilyen a Magna Guard is szerencsére.
A Battlefront 2-ben irányíthatjuk őket, míg a
Republic Commandoban harcolhatunk Grievous tábornok IG-100- sorozatú Magna Guardjai ellen. Grievous tábornok személyes testőreiként ezek a droidok kivételes támadó erővel rendelkeztek, de védelmük is igen erősnek számított. Fegyverük, az ún. electrostaff, (magyarul talán elektromos vívóbotként, elektrorúdként, vagy sokkpálcaként is ismert,) komoly sebzést volt képes okozni nem,
vagy rosszul pajzsozott, vagy az elektrorúd ellen nem eléggé felkészült ellenfelének. A pálca 2 végén magas feszültségű energiakisülések cikáznak, EMP azaz Elektromágneses pulzus nyalábokban koncetrálódva. Ez igen hatékony volt pontosan a klónok páncélzata ellen, ezeken a vékony lemezeken
és a kis töltésű személyi pajzsukon minden további nélkül átmenve halálosan csiklandozva a klónok pocakját.
Mindemellett megzavarta a
páncél
elektromos funkcióit is, kezdve a rádiótól a sisak képalkotó rendszeréig. S
vakon, könnybelábadt szemmel, görcsbe rándult izmokkal bizony nem könnyű
harcolni. S mivel a játékban mi nem Jedik leszünk, hanem sima klónok, ne induljunk ki abból, hogy Obi-wan milyen könnyedén szeletel fel egy ilyen droidot, vagy akár Anakin, ez nem számít, hisz sem fegyverzetünk, sem tudásunk nem hasonlítható az övékhez. Valljuk be, vért fogunk pisilni az IG-k ellen.
(Persze ez függhet a játék beállított erősségi fokozatától is.) Ráadásul a
droid nem csak közelharcban tudott ilyen erősen fellépni, hanem távolsági harcra is képes volt. A Battlefrontban Bulldog
RLR fegyvereiből ontotta az áldást az ellenfelekre, míg a Repcomban hátába épített, irányítható lövedékekkel volt képes bombázni ellenfeleit. A lövedék célkövető, hőérzékelős, ún. homing missile, azaz ha kilőtte ránk, nincs mentség, be fog csapódni. Ez azonban fiktív, tipikusan Republic Commando specifikum, ez a fegyver nem autentikus.
De nem csak fegyverzete tette erős és komoly ellenféllé, hanem harcstílusa is. Igen jól vívtak, és a Jediken kívül szinte mindenkinek meggyűlt velük a baja egy az egyben, vagy akár egy kisebb klón különítménynek is akár egyetlen Magna ellenében. Vívásukon kívül
akrobatikus mozdulataik, és szinte repüléshez hasonló ugrásaik is megnehezítették akár csak eltalálásukat is, nem hogy az elpusztításukat.
Helyenként az égig ugranak fel, helyenként a
falra vetődnek fel, megkapaszkodva
valamiben, majd vissza ránk. És stratégiailag is okosak. Egyrészt betörnek a
távolságunkon belülre, olyan közelről támadva mondjuk egyik társunkat, vagy
rosszabb esetben egy védendő személyt, pl. ezt
a vukit a képen, hogy nem igazán tudunk majd segíteni neki! Biztos láttunk már
például olyan filmet, ahol bár ketten vannak egy ellen, az egyik ember
szorongatja is a pisztolyát, és kétségbeesetten próbál egy
olyan pillanatot
találni, hogy tüzelhessen, anélkül, hogy az összegabalyodott párból a saját
barátját találná el véletlenül. Ugyanis azok oly hevesen pörögnek, küzdenek,
hogy nem nagyon van olyan pillanat, mikor célzott lövést lehetne leadni az
ellenségre anélkül, hogy kockáztatná a saját társa eltalálását. A Magna is ezt
csinálja, betör egy klónunk személyes terébe, és képtelenség úgy eltalálni, hogy
a társunkat ne veszélyeztetnénk. Ha mégis van egy olyan pillanat, a Magna el fog
ugrani, és vagy a hűlt helyére lövünk, vagy a társunkba... Persze van, aki az
ilyen finomságokat nem veszi észre esetleg, vagy nem érdekli a friendly fire,
max. ha saját társat lő le, a végén feléleszti a defibrillátorral, de azért
érdemes felfigyelni a játékba rejtett realisztikus harci mozdulatokra, okos
AI-re.
Olyan szempontból is rettentő okos,
hogy azokat előszeretettel támadja, akik
mással vannak elfoglalva. Ha kiosztunk valakinek egy gránátos pozíciót, hogy
fedezék mögül dobáljon mondjuk egy kis Pókot, tuti,
hogy a Magna rátör. Okos. Két
legyet üt egy csapásra, a társunk befejezi a Pók hajigálását, ráadásul gránáttal
nem tud magának sem segíteni, hisz ha rádobja a mellette levő Magnára,
mindketten benne égnek. Ezért közelharcban kezdi ütlegelni ököllel, rugdossa,
stb., azaz
olyan harcra kényszerül, ami számára előnytelen. Ha mindezt nem
vesszük észre, mert mondjuk egy másik helyen harcolunk, és nem tudjuk kiadni a klónnak a gránátos pozíció elhagyása parancsot, és hogy harcolhasson a
puskájával, mire észrevesszük majd, hogy az ikonja piros, klón társunk
vízszintesen fog elhelyezkedni a fedezéke mögött, félholtan. Fixer például ezen
a képen már lent van, doboz mögötti pozícióba rendeltem, lásd a másik két klón
jelét is, de egy Magna rávetődött, és pár csapással agyonütötte. Majd kihívóan
néz rám, szinte cinikusan ott maradva, megvárva a fedezék mögött, mire az ember
kétségbeesetten odarohan, de már nincs kin segíteni. Ráadásul ott a fedezékben a
társaim sem tudják nagyon eltalálni, azaz vagy megküzdök vele egy az egyben,
vagy kirendelem a társaimat a fedezékeik mögül, és együtt rátörünk, de ha
feladják a pozícióikat, sokkal védtelenebbé válnak majd, és ne legyen kétségünk
afelől sem, hogy a Magna nem fogja ezt tétlenül megvárni.
Ha
valahogy
mégis sikerül leverni egy ilyen Magnát, akkor spuri el onnan! Ugyanis a droid
önmegsemmisítő rendszere még utoljára is odaver a játékosnak keményen. Egyfajta
fúziós robbanáshoz hasonlóan felrobbantja magát, ha már nincs esélye, ezzel mint
egy Predator, vagy stílszerűen egy Star Wars-os másik robot, a KotOR-ból is
ismert HK-50 teszi,
beindít egy self-destruct parancsot, azaz egy önmegsemmisítést. (Talán
emlékszünk a KotOR Peragus-i pályájára, ahol Exile, Kreia, és Atton legyőz egy
HK-50-et, aki felrobbantja magát, mikor már nem nyerhet, abban bízva, hogy a
halálba viszi ezáltal a 3 embert is magával.) Ne legyünk a
közelben, mikor a tűzijáték beindul...
A játék során először a „Bodyguards” pályán találkozunk majd velük. Kashyyykon vagyunk, vukikat szabadítgatunk, trandoshaneket irtunk,
abszolút nem számítunk arra, hogy egyszer csak Grievous-ékbe botlunk. A parancsnokaink azonban utasítanak, jussunk nyomára a Tábornoknak. Egy
udvaron meg is pillantjuk őt,
vadászgépe mellett áll, és egy Magnájával beszél épp. Mikor észrevesznek, Grievous olajra lép, a Magna pedig egyetlen óriási ugrással felugrik az emeletre, és egy rácsot zár
gyorsan rá az ablakra, ahol kikémleltünk, mintegy fedezve a Tábornokot. A gépe fel is emelkedik, és elszáll. A Magna marad... Mi kerülő úton megyünk, kiszabadítunk vukikat közben, egy részük sajnos elesik, de megtaláljuk
a híres Tarffult is. Ő bitang erős, de azért nem halhatatlan. Vigyázni kell rá, ez a küldetés egyik alapkövetelménye. Mikor kiérünk az
udvarra, egy Magna veti egyből rá magát Boss-ékra. Komoly küzdelem,
főleg hogy először szembesülünk velük. A tár
valószínűleg ki fog ürülni, egyrészt azért, mert mire eljutunk, sok ellenségen kell átverekedni magunkat, és nem túl sok skuló marad, tán érdemes is felvenni egy jobb Trandoshan vagy Wookie fegyvert
erre a hosszú fightra. Mert hosszú lesz... A másik lőszer pazarló dolog maga a testőr, aki állandóan szaltózik, felugrik a levegőbe méterekre, vagy egy házfalra, mint valami madár repkedve össze-vissza. Ha nagy nehezen mégis lelőjük, ne lélegezzünk fel, jön még egy! Eddigre érdemes társainkból egyet-egyet felrendelni a rámpák
tetején levő mesterlövész pozíciókba, hogy fedezékek mögül lövöldözhessenek. Ha mind a 2 Magna kitikkadt, ezt a pályát teljesítettük ellenük.
Fate of the Resistance pálya, azaz az Ellenállás sorsa
Egy nagy szobában SuperBattleDroidokkal kell küzdenünk, lépésről lépésre jutva előre. Majd érdemes tele raknunk zsebeinket munícióval az oda kihelyezett utánpótlásból, és felgyógyítani magunkat és társainkat a
Bacta tárolókból. Helyezzünk el mesterlövész pozícióba 2 embert, mert folytonos Trandoshan támadást fogunk kapni, meg még kisebb ellenfeleket is, míg meg kell küzdjünk az ezen a pályán ránktörő Magnákkal. Ki is tör a pokol rövidesen, Tarfful szerencsére masszívan pofoz minden fémalapú ellenfelet, sokat segít, de a Magnák leverése bizony még mindig igen nehéz feladat. Ha mégis sikerül, gyűjtsünk be mindent a folytatáshoz, ismét tele a fegyvereket, gyógyítás, gránátok, stb., a folytatás előtt MINDIG a lehető legerősebb állapotban menjünk a következő pályára!
Moving Upstream pálya
Komoly csatákon vagyunk túl, mire eljutunk ide. Egy hangárba jutunk majd, melyet védeni kell. Lesz 3 ágyú a széleken, érdemes
AZONNAL mindre odarendelni egy társunkat, hogy kezelje, mert minden tűzerőre szükség lesz. Mi leszünk a csali, meg a kézi fegyverrel lövöldöző kis idióta középen, aki bizakodik abban a csodában, hogy sem a társaink nem tarolnak
le a nagy lövöldözésben, cikázó ütközetben az ágyúkkal, se a beözönlő ellenfelek. Például a 3 azaz három darab Magna. Korrekt. Ezzel elleszünk egy ideig. Talán a legjobb taktika a körkörös mozgás, oldalstrafe, mellyel magunkon tartjuk az ellenfél figyelmét, de nem feltétlenül törekszünk az elpusztításukra, ezt bízzuk rá tüzértársainkra fent az ágyúkkal. Csak éljük túl, míg végeznek, illetve ha valaki őket támadja, lépjünk közbe, és tartsuk őket életben, hogy életben tarthassanak ők is minket!
The Final Strike azaz a Végső csapás pálya
Ezek eddig mind Kaskyyyk bolygón játszódnak, ez lesz az utolsó itt. Egy
Szeparatista hajó
hullámokban engedi ránk
és Kashyyykra a droidok tucatjait, ha nem százait, mindent fenyegetve, melyet eddig a
Delta Commando tagjait irányítva elértünk és megszereztünk a vukik bolygóján. Minden rajtunk múlik szokás szerint, csak erre a
4 bátor klónra számíthatunk, felmentő seregre, segítségre ne is számítsunk.
Le kell lőni a Szepi hajót, melyhez 4 óriási vuki légvédelmi üteg együttes
tűzerejére lesz szükség. Ki tudja kitalálni, melyik 4 emberre lesz szükség az
ágyúk megszerzésére, kezelésére? Nyert, miránk, négyünkre. Geonózisiak is törnek majd ránk
a droidok, SBD-k, droidikák, Pókok armadáján kívül, kifejlett harcosok, és szinte a tojásból éppen kikelt
Geonosisi porontyok is, no meg egy Magna Guard, hogy a kép teljes legyen. Nem csak a kánikula miatt fog izzadni az, aki ezen a pályán is át akar jutni.
(A cikk írásának időpontjában elviselhetetlen kánikula volt Magyarországon, nem
tudom, mikor fogja ezt olvasni a kedves Olvasó.) Azt is bele kell kalkulálni, hogy időről-időre egyel kevesebben leszünk, hisz
1-1 társunk mindig lemarad egy légvédelmi ütegnél, s a végén teljesen egyedül
fogunk maradni, remélhetőleg eljutva a negyedik ütegig!
Mikor a négy klónnak végezetül
sikerül lelőni a CIS vezérhajóját, a Deltát utasítják, hogy másszanak ki a
légvédelmi ágyúikból, és gyülekezzenek a Boss ágyújánál. Hárman vannak ott a
végén... sajnos Sevet a túlerő legyőzi, és elkapják. A klónok általában
feltétlenül engedelmeskednek, ám ezek a személyiséggel is rendelkező, egyedinek
nevelt klónok fellázadnak, nem akarnak engedelmeskedni, megtagadnák a
parancsot, hogy visszamenjenek
Sevért. Ezt azonban nem tehetik, a küldetést
nem kockáztathatják, és bár Scorch szinte őrjöng, ott kell hagyják a barátukat,
társukat. Mint ahogy Anakinnak sem lehetett visszamenni a Gunshipből kiesett Amidaláért, nem kockáztathatták a küldetést, úgy ők sem kockáztathatják a Yoda
mester (ekkor már tábornok Jedi) által vezetett Epizód III-ban is látható
kashyyyki hadműveleteket, mely során talán épp Gree és Yoda érkezik a vukik
segítségére Acclamator hajók tucatjaival megszállva Kashyyyk
légterét, és klónok ezreivel egyes vuki városokban támogatva a szövetséges vukikat.
Akit a Magna guard általános bemutatója érdekel, kérem olvassa el korábban
megjelent Fehér Magna
testőr droid cikkemet a teljes kép kialakításához a témában, mivel ebben az
írásban pusztán a Repcomos dolgokra fókuszáltam.
Tekintsétek meg custom magna testőr droid figurámat is!
Ennek a figura elkészítése nem nehéz, más is
megpróbálhatja. Először is, mivel a RC-ban nem viselnek köpenyt, a gyáriról
vegyük le a köpenyét. Az elektrobot rendkívül egyszerű, egy szürke műanyag,
érdemes erre rácsavarni egy elektromos sugárnyalábot, mellyel a kisüléseket
szimbolizáljuk. De azért hogy valamit festeni is lehessen, az enyémnek a feje
alaposan fel lett spécizve, a szeme fotoreceptorosra festve, csillog, gépies,
a robot feje fémes, élkoptatott. A mélyebb részekbe tinta jellegű festék
folyatva, szájrácsokba, alacsonyabban fekvő részekbe, ezzel dinamikusabbá téve
az egész arcot, és tán remélhetőleg élethűbbé is, mint amilyen az eredeti
Hasbros volt. Meg így félelmetesebb is, mint amilyen a játékbeli társa volt.
Custom Republic Commando Magna testőr droid figura

Republic Commado mini dioráma

Repcom jelenet, melyen vuki hasbarúgás is látható, mint a
játékban

Köszönöm az érdeklődést, látogasd rendszeresen a CustomStarWars oldalt!
írta: Rostás Norbert