kotor2_sion_nihilus_visas
kotor2 menu

KotOR2

Knights of the Old Republic 2

 

A HK-47 rovatnyitó hangokat kizárólagos felhasználásra kapta a CustomStarWars oldal Mr. Kristoffer Taboritól, utánközlése tilos.

Fejlesztő: Obsidian Entertaintment

Kiadó: Lucasarts

RPG

2005

Revan története a Knights of the Old Republic 1. részében sokakat ragadott magával. A játék tarolt. Sok szerepjátékos véleménye szerint a KotOR1 az idáig megjelent szerepjátékok között igen előkelő helyen volt, egyike volt a legjobbaknak. Megérett a helyzet a folytatására. Igény is volt rá, és üzleti lehetőséget is láttak benne. A történetet azonban közvetlenül nem lehetett folytatni, lévén, hogy Revan és a többi társkarakter "csúcsra" fejlődött, a játék és környezete kiadott magából minden lehetőséget. Új főszereplő kellett, új sztori, új társak, és még valami kis plusz. Ezért megszületett a számkivetett Jedi, az "Exile" alapkoncepciója.

 

Olyan karakterre volt szükség, aki ismét úgymond nulláról indítható, jól fel lehet fejleszteni, "szűz terület", mégis kapásból izgalmas helyzetbe kerül. Fontos, hogy azonosulni tudjunk helyzetével, és élményszerű eseményekbe kerüljünk általa. A számkivetettnek nincs neve, nem is tudjuk pontosan, hogy ki ő. A társak Exile-nak, azaz Számkivetettnek titulálják, és ő maga is elüldözöttnek vallja magát. Azelőtt Jedi volt, nem is kispályás. Ám képességeit a Jedik a Dantooine-on elvették. A játék során kiderül, hogy miért, ami persze függ attól, hogy a karaktert a Jó, vagy a Rossz Oldalon visszük végig. Alapvetően közös mindkét helyzetben, hogy az Exile túl szuggesztív, olyan egyéniség, aki magával ragadja társait, akár a jóba, akár a rosszba. Vakon követik őt, szavát mérvadónak tartják, a nők bálványozzák, szeretik, és vonzódnak hozzá, a férfiak tisztelik, nagyra tartják, etalonnak, példaképnek érzik, vezérükként bíznak benne.

 

Előzmények:

Az Exile a Dantooine-i régi Jedi Akadémián tanult. Kavar Mester keze alatt sokat fejlődött. A története az első rész szálait szervesen beépíti a folytatásba. Ugyanis mikor a Mandalóriai háborúk elkezdődtek, Revan, Malak, és még pár renegát Jedi a Jedi Tanács tiltása ellenére elmentek a harcokba, hogy segítsenek a Köztársaságnak. Exile is köztük volt. Padawan-ját hátrahagyva csatlakozott az önkéntes Jedikhez. Revan alatt szolgált, jól ismerte őt. Revan is hasonló géniusz volt, mint Exile, e két ember sokakat ragadott magával, akik bízva bennük és a jó célban, hűen követték őket. Exile hősiesen küzdött mindvégig a harcok alatt, és lassan tábornoki rangot kapott. (A játékban Bao-Dur, a Számkivetett egy veterán katonája gyakran szólítja is őt "General-nak", Generálisnak, vagy Tábornoknak.)

A renegát Jedik tragédiájáról már a Revanról szóló cikkemben beszámoltam. Az Exile tragédiája Malachor V volt. E bolygó birtoklásáért gigászi küzdelem folyt. Kialakult egy iszonyatos, végeláthatatlan csata, mely borzalmas áldozatokat követelt. Exile kiadta a parancsot a Mass Shadow Generator nevű irgalmatlan fegyver bevetésére, hogy véget vessen a vereség rémével, és a sok áldozattal fenyegető öldöklésnek. A Terminator 3-hoz hasonlítanám, mikor a Skynet programot aktiválják, hogy a hálózatokat támadó vírusokat kiiktassák. Nos ezzel a filmben egy sokkal pusztítóbb, az emberiséget majdnem kiirtó programot indítanak útjára. Exile ugyan így jár. Kinyitja Pandora szelencéjét, és elindítja a soha nem tesztelt, Bao-Dur által fejlesztett brutális fegyvert. A fegyver működik. Letarolja a teljes ellenséges haderőt, ám egy apró mellékhatás is lesz, és elpusztítja a Köztársaság erejét is! Most mit tegyen az Exile? "A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérdezze meg Bao-Durt, vagy gyógyszerészét?" J Tartok tőle, az nem segített volna rajta, hiszen felelősnek érzi magát sok élet kioltásáért. Az Erőben visszhangzik a sok haláleset, sok ember kiált fel egyszerre, majd meghal, ami fájó sebet okoz a lelkén. Olyasmi ez, mint amikor Yoda mester megérzi a 66-os parancs alatt lemészárolt Jedik fájdalmát, vagy olyan fájdalom, mint amit az öreg Kenobi érzett az EP. IV.-ben, mikor felrobban az Alderaan lakossága, az Exile is hasonlóképp megrendül. Ráadásul ő felelős is a történtekért, míg a két előbb említett Jedi nem tehetett a sok halálról. Küszködik, de nem tud megbirkózni lelki terhével, ezért az Exile lemond tisztségéről, és kilép a seregből. A többi Jedi, így Revan-ék is, mélyebbre süppednek a Sötét Oldalban, és maradnak, ám az Exile egyedüli Jediként hazamegy, és felelősséget vállal a Jedi tanács előtt a történtekért. A Jedik ismerik, tudják, hogy jót akart. Azt is tudják, hogy Exile és Revan szimbolikus karakter a többi Jedi előtt is. Őszinteségért nem sújthatják, hisz egyedül vallotta be, mi történt. Ám félnek, hogy más Jedik is így járhatnak majd. A Jedi Rend jó lehetőséget lát Exile esetében a példastatuálásra, hogy mások is meglássák, hogy sok Jedi hogyan, és miért kerül a Sötét Oldalra. Így Exile-t száműzik a Rendből, képességeit egy ősi Jedi trükk segítségével elveszik tőle, emlékeit törlik, és elzavarják a Dantooine-ról. Végül is Exile tudva, hogy saját szakállára, a Jedik tiltása ellenére cselekedett, mikor elment a háborúba, szabályokat rúgott fel, és öntörvényűen élt, ezért ellenállást nem tanúsítva, önként aláveti magát a Jedik akaratának, hagyja, hogy töröljék képességeit, és mindent elfelejtve átlagos emberként új életet kezd.

Az idő telt-múlt. A világ közben megfordult. A Sith-ek diadalmas menetbe fogtak, és sok helyütt győztek. A Jediket üldözik, a gonosz mindenütt jelen van. A Dantooine-i Rendet megtalálják, és szétrombolják. A mesterek menekülnek. A világ nyögi a Sith diktatúrát. Rendszerek senyvednek, emberi életek mennek tönkre. A Sors nem hagyja, hogy Exile elkallódjon, a Számkivetett belekerül a dolgok sodrásába, a galaktikus események miatt ismét részt vállal a történésekből, és jóként helyreállítja tönkrement életét, vagy rosszként egyszer s mindenkorra befejezi a Sith-ek gonosz útját. Rajtunk áll, ismerjük meg Exile-t, és történetét a játékban!

 

Újítások:

A készítők ezúttal nem pusztán csak még egy bőrt akartak lehúzni a rókáról! A Star Wars rajongók, és a hardcore gamerek visszajelzései alapján a játékot tovább akarták fejleszteni.

 

Személyiség fejlődés:

Társainkat nem "készen" kapjuk! Senki sem az, akivé válni tud. Az Exile vezértípus, rá mindenki hallgat. Ráadásul Jedi volt. Ezért döbbenetes a remek ötlet, a fejlesztők úgy írták meg a párbeszédeket, hogy majdnem minden humán karakterből Jedit nevelhetünk! Egyszerűen beszélgetni kell velük, megismerni őket, és megértésünkről támogatni őket, közben finoman befolyásolva őket.

A KotOR1-ben a beszélgetések nem voltak fontosak, így sok nem Star Wars-os játékos csak végigpörgette, lenyomta azokat. Még sok olyan Star Wars rajongó is, aki vagy nem értett angolul, vagy nem érdekelte a történet ilyen mélységében. Nos, a fejlesztők most rákényszerítenek bennünket, ha Jedi társakat akarunk, beszélgetni kell velük, meghallgatni élettörténetüket, segíteni nekik, kényes kérdésekre válaszolni, stb. Valamint jó benyomást kell rájuk gyakorolni!

 

Benyomásrendszer:

A játékban benyomásokat kelthetünk mindenkiben. Ne felejtsük, Exile szuggesztív, domináns hím...J Már ha fiú karakterrel nyomjuk...

A KotOR2 úgynevezett influence pontokat adogat. Ezek olyan pozitív, vagy negatív hatások, amiket társainkra gyakorlunk. A helyzet mégis összetett! Hisz a jelenlevőkre más-más hat minden szituációban. Ha valakivel egyetértünk, ő örülni fog neki, és lesz egy plusz pontunk nála, ám vitapartnere megharagszik, esetleg megsértődik ránk. A jók örülni fognak, ha nemes cselekedeteket hajtunk végre, ám a gonosz társak szemében ez a gyengeség jele, és nem fognak örülni neki. Kreia uszításainak engedelmeskedni valószínű pozitív influence pontokat fog eredményezni Kreiánál, ám negatív, Sötét Oldal pontokat fog adni karakterünknek. Gyakorlatilag ez teszi nehézzé a profi játékot. Ugyanis "rosszként" általában könnyebb volt játszani a KotOR1-el, egyszerűen mindenkibe bele kellett kötni, gonosz cselekedeteket kellett végrehajtani, ki kellett fosztani embereket, és mindenkivel úgy kellett bánni, mint egy kutyával. Nos, ez a KotOR2-ben nehezebbé vált! Ugyanis ha gonoszkodunk, társainkkal csúnyán beszélünk, egzecíroztatjuk őket, akkor garantáltan ömleni fog a DS (dark side-sötét oldali) pont, ÁM negatív befolyáspontokat kapunk az adott karakternél, ami miatt zárkózottabb lesz, nem beszél velünk, nem árul el dolgokat, így közvetve megakadályozza a játékost abban, hogy Jedivé nevelhesse! Ez pedig vétek, mert egyik másik karakterünk igen erős Jedi segítőnkké tudna válni! Ezért sokan inkább ajnározzák, dicsérik, szeretgetik a társkaraktereket, szépen beszélnek velük, így erős benyomást gyakorolva minden társra, pozitív influence pontokra hajtva. No de akkor viszont a kedveskedés miatt LS (light side-jó oldali) pontokat fognak kapni, ami gonosz főkarakternél kifejezetten hátrányos, tekintve hogy visszaszorítja a Sötét Oldali előmenetelünket, és a gonoszsági skálánkat a Jó Oldal felé módosítja. Így nagyon nehéz elérni a gonoszsági skála negatív végére, ahol Dark Side Mastery-t, azaz Sötét Oldal Mesteri alkalmazáshoz juthatunk, juthattunk volna, értékes bónuszokat szerezve! Szóval meg kell gondolni, stratégiát kell találni, hogy melyik módszert alkalmazzuk, mert egyik módszert a másik kárára valósulhat csak meg. Ez ennek a játéknak az egyik legprofibb, legváratlanabb húzása, mert sok játékos szereti a Sötét Oldalon végignyomni a játékot, lehentelve mindenkit, nos ők ezúttal picit csalatkozni fognak, mert nehezebb lett a (profi módon) végigvihető Sötét Oldali játék. Ügyesen kibalanszírozták a két módszert, patikamérlegre téve a két módszert, és ha a mérleg egyik tányérjába picit többet rakunk, azonnal kibillen egyensúlyi helyzetéből. Ezért is örülök, hogy én megismerhettem Jediként az összes társamat, akiből csak Lovagot lehetett nevelni, úgy, hogy már a játék elején sikeresen elértem a Dark Side Mastery-t, egyszerre megoldva mind a két, nehéz feladatot.

Kitűnő rendszert készítettek a fejlesztők, a sztori több pontján több NPC is döntési helyzetet teremt, amiket ki tudunk használni, gyűjtsünk magunk köré homogén összetételű csapatokat. Tehát ne legyen benne jó, és rossz társ egyszerre, mert adott cselekedet más (ellenkező) influence pontot generál a jókban, mint a rosszakban. Ha közel a hajónk, ugorjunk vissza, rakjuk össze újból a csapatot, hogy olyanok legyenek velünk, akik értékelik majd mentőakcióinkat (Atton, Bao-Dur, Handmaiden, Mira, Disciple, T3-M4), vagy ha gyilkolászunk, akkor váltsunk át Visasra, Hanharra, HK-47-re, GOTO-ra, vagy Kreiára...

Ha robotot védünk meg, bizonyosan sikerünk lesz a robotjainknál.

Ismerjük ki társainkat! Attonnak mindig be lehet magyarázni, hogy amit tettünk, szükséges volt, így helyes is. Bao-Dur (és Atton is) sokra tartja, ha szerelési képességeit méltatjuk. T3-M4 hálásan fog csipogni, ha megdicsérjük, és örülünk neki, hogy milyen jó kis droidunk van személyében. HK-47 a cinikus, kegyetlen dolgokat szereti. Általánosságban mind szeretik, ha velük foglalkozunk, megértjük bajaikat, érdeklődünk múltjuk, álmaik, gondjaik iránt. Közeledésünkre sok lány érzelmekkel is reagál majd, próbáljuk ki!

 

Érzelmi szálak:

Hölgy partnereink ezúttal erősebb érzésekkel reagálnak ránk, mint az első részben. Persze ott is lehetőség volt egy kis románcra Bastila és Revan közt, de ebben a részben sokkal intenzívebb dolgokat fogunk tapasztalni! A KotOR2-ben a nők féltékenykedni fognak egymásra, lesik szavadat, keresik tekinteted, és picit vetélkednek is érted. Ha az echani harcművészet szerint félig pucéran birkózol, verekszel Handmaiden-nel, utána a másik lány, Mira majd húzza a száját. Ha Mirával mész, Handmaiden húzza fel majd fitos kis orrát. Bizonyos esetekben pedig nem árulnak el dolgokat, ha a vetélytársnővel többet leszünk!

Egyedül Visas Marr, a gyönyörű Miraluka lány visszafogott. Pont ezért meglepő, hogy vele lehet tán a legjobban belebonyolódni a végén a nagy LÁV-ba! Igen újszerű, és érdekes, hogy a karakterfejlődésbe immár a társas viszonyt is beépítik, és teljesen interaktív az egész, ez is egy elég hihetetlen újítása a KotOR2-nek!

 

Képességek:

Ebben a részben jól megtréfálják majd azt, aki az első részben tanultak szerint indul neki a karakter képességpontjainak szétosztásának! Igen fontos szerepe lett a robbantási képességnek például! Ugyanis minden bomba hatástalanítása XP-t ad! Az első részben ha nem voltál jó a robbantásban, de jó voltál az észlelésben, észrevetted a csapdaként letelepített aknákat, felszedni nem tudtad, de ha kikerülted, nem történt semmi baj. Nos én is szlalomoztam köztük eleinte, le se hajoltam értük, kit érdekelnek?! Később, mikor már robbantásban is jó voltam, már felszedtem őket, ekkor lepődtem meg, hogy bizony tapasztalati pontot kaphattam volna a felszedésekért, amivel a karakter szintjét léptetni, emelni tudtam volna. Okosan oszd szét ezért az induló pontokat, inkább mindenre tegyél keveset, mint hogy hiányozzon majd valami, így például az intelligencia adja majd a zárnyitás, robbantás képességekhez való pontokat! Nagyon megvariálták a fejlesztők, hiszen még az ajtók, ládák kinyitása is XP-t ad, tehát a zárnyitásra is kell tenni, mert ha szétverjük az ajtót, vagy ládát, ugrik az XP! Ráadásul megsérül a benne levő cucc, tehát egy ládát szétverve pusztán dirib-darabokra tört maradványokat tudunk majd kiemelni. Ugyanakkor még ezek a tört komponensek is felhasználhatóak! Ha magas a repair-ed (javítás), komponensekből mindent fogsz tudni készíteni, összeszerelni, még méregdrága fegyvereket, kellékeket is! Egyébként még a megunt, nem elég erős kellékeinket is le tudjuk majd bontani komponenseire, amikből újakat tudunk majd szerelni. A szerelőpadhoz hiába küldünk javításban erős társat, mindig a főkari repair-je lesz a mérvadó! Ráadásul robotjainkat is lehet ezúttal fejlesztgetni (magas repair mutatóval), ami megtérül, az XP-n kívül bizony más folyománya is lesz, a droidot felpumpálva mindenféle bonuszokhoz juthatunk, és történeti szálak nyílnak meg! (T3-M4 memóriája mélyén levő holoüzenet, múltra vonatkozó infók, bónusz a robotoknak, és az Exile-nak stb.)

A meggyőző erőnek fejlesztése is esszenciális lesz! Darth Sion-t csak magas "persuade" mellett lehet megölni. A gonosz Sith ugyanis mindig feléled, és újra támad, akárhányszor legyőzzük, meg kell törni a lelkét, el kell bizonytalanítani előbb a lelkét, hogy le tudjuk győzni a testét! Tehát ne csak alkudozásra, átverésre, elzavarásra gondoljunk, mikor a meggyőzésre tesszük a pontokat, bizony nagyon kelleni fog a végjátékban Sion ellen!

Bizonyos kellékek (fénykard alkatrészek) gyártásához pedig az észlelést is az egekbe kell emelni! Hogy miért kell észlelés egy lencse gyártásához, ne kérdezzétek... Talán azért, amiért egy öv felcsatolása megemeli a bölcsességet... J

 

Fénykardok:

Ezúttal is vannak egykezes, és kétkezes lézerkardok. Persze vihetünk kettőt is, mindkét kézben egyet. Az első megszerzése kis időbe telik, mert kell hozzá 3 alkatrész, egy emitter, egy lencse, és egy kristály. Mint ahogy a barátokat sem készen kapjuk, úgy e kardokat is alakítanunk kell. Az első részben 1 fejleszthető alkatrésze volt a fénykardnak (a kristály, igaz abból kettő is mehetett egy kardba), ebben a részben 3 is (sokfajta lencse, emitter, és a kristály)! Az alkatrészek egymásra is hatást gyakorolnak, ügyeljünk az optimális konfigurációra! Egyes alkatrészek nagyobb sebzést adnak, de csökkentik a fénykard lövedék visszaütő lehetőségeit. Lesz olyan alkatrész, ami kritikus találatot ad, de ennek a pontosságunk látja a kárát. A humanoidok elleni fájdalomgeneráló kristály hatástalan a robotokra, de a droid bénító ionizáló kristályok sem érnek sokat az emberek ellen. Rakjunk össze több fénykardot is, és váltogassuk őket! Mindig a szitunak megfelelő lézerkardot vegyük elő!

Ebben a részben több színkristály közül is választhatunk, így akár minden csapattag kaphat egyedi, rá jellemző színű lézerkardot, így egy nagy csatában a színes, villogó fénykardok alapján biztonságosan megállapíthatjuk majd, melyik emberünk mit csinál, merre jár, kivel küzd éppen. Egy elég komoly bugot kihasználva pedig nagy mennyiségben lehet fénykardot "gyártani", kristályostól, alkatrészestől, így én összeraktam a legbrutálisabb lézerkardot, leklónoztam, és annyi kardom lett, hogy a végén már el kellett adogatnom őket, minden emberemnél volt 2, maximumra fejlesztve. Persze ez programhiba, (amit tesztelőként is érdemes megvizsgálni), de e nélkül is biztonságosan működő, megfelelő erejű, és mennyiségű fénykardot fogunk tudni összeszerelni.

A játék elején egy párbeszédben a program rákérdez, hogy az első részt Revannal milyen oldalon játszottuk végig, feltárja a nemedet, és kíváncsi lesz a régi fénykardodra is a KotOR1-ből. Válaszolj belátásod szerint, de tudd, hogy ezeknek szerepe lesz, onnantól Revanról olyan módon fog megemlékezni, ahogy te lefestetted, és a lézerkardod is elő fog kerülni még, ami olyan színű lesz, amilyennek te mondtad, Atris kezében fogod viszontlátni, és visszaszerezni adott esetben.

Sőt, megtalálod régi kardkristályodat is, ami a nevedről lesz elnevezve, ez lesz a legdurvább kristály, mindenhez bónuszokat ad, veled együtt fog fejlődni, hihetetlen dolgokra képes, tapasztald ki! Kreia hangolja rád, ezért ha szintet lépsz, mutasd meg a kristályodat neki, az öreg hölgy összhangba hozza veled a kardodat, a vége felé igen komoly bónuszokat adva!

 

Grafika:

Gyönyörű a grafika. A táj, az emberek igen jól kidolgozottak. Sok lény, és sok bejárható terület van, amelyek szépen lettek kialakítva. Külső-, és belső helyszínek közt nincs túl nagy minőségkülönbség, természetesen a belsők szebbek, mert könnyebb előállítani őket. A külsők terén sincs probléma, mert szép az eső, az ég kidolgozása, a nagy felületek is igényesek. Ami probléma, hogy a Dantooine-on ismét beszaggat a játék, akár a KotOR1-ben. Valószínűleg optimalizációs probléma, mert erős gépeken is lüktet, szaggat, irányíthatatlanul. Ha tudjuk a grafikai beállításokat butítani, tegyük meg, főleg kisebb teljesítményű gépeken, kapcsoljuk ki az árnyékokat, és a fűlengedezést mindkét KotOR-ban a Dantooine-on, és a részletességet vegyük lejjebb. Aprókat lépjünk, ne tartsuk nyomva a futást, mert a karakter elszalad, és legközelebb egy ház, vagy fa állja csak útját! Érdekes, hogy 3G-s procikat, és jó videokártyákat is megtréfál ez a bolygó. Vannak új bolygók, amik szebbek, mégis ott nem tapasztalható ez a probléma. Az új bolygók (Dxun, Onderon, Telos, Malachor, stb.) is nagyon szépek, és élvezetesek. kotor ikrek2A grafikát egy dologgal lehet csak elmarasztalni, hogy nem oldották meg az első rész "százas ikrek" problémáját, miszerint ugyanazokat az arcokat tették, és teszik különböző emberekre. Egy idő után kissé illúzióromboló a századik ugyanolyan fejű t'wilekkel, emberrel, vagy egyéb lénnyel tárgyalni. Így elképzelhető, hogy az adottkotor ikrek arc egyszer egy pribék fosztogató, egyszer egy katonatiszt, másszor pedig egy boltos testén fog visszaköszönni, ez ténylegesen rossz koncepció volt, bármilyen igényes a kidolgozásuk, unalmassá, és hiteltelenné teszik a NPC-kel való beszélgetéseinket. Ráadásul egyszerre is szembekerülhetünk 3-4 ugyanolyan emberrel, az alábbi illusztráción a pribékek között felfedezhető egy hármas iker csoport, és néhány kettes iker pár.

 

Hangok:

Sajnos ez igaz a hangokra is. Miszerint igényes ugyan a hangja minden lénynek, autentikus, tipikus rodiai dumák, hutt dörmögések, sullusti csattogások vannak bedigitalizálva az adatbankba, de ismétlődnek! Ugyanazt mondják újból és újból az NPC-k. Ha lenyomod a beszélgetést, akkor pedig újból kezdi, elölről, így állandóan azt mondja majd a karakter. Eleinte mulatságos, később picit bosszantó, hallgassátok meg, hogy valóban ugyanaz a hangsor egyszer azt jelenti, hogy 2000 credit az ára, se több, se kevesebb, máskor meg azt, hogy megdöglesz Jedi... J

kelly huDe a hangokra ezen kívül nem lehet panasz. Kelly Hu színésznő adja a hangját például Visas Marr-nak. Hasonlóan karcsú, és csinos színésznő, és igényes szinkron munkát végez. Ami érdekes, hogy ha jól emlékszem a Skorpiókirályban hasonló szexi, ám nagy (varázs)erejű mágust alakított, mint Visas, akiből egyébként magam is egy harcos-erőhasználó "varázslónőt" faragtam. De Kreia is tipikus, rekedtesen gonosz vén boszi hangot kapott, Darth Nihilus hangja pedig hihetetlenül jó, brutálisan, félelmetesen gonoszul kántáló hangja lett.

Sajnos a főkarakternek, Exile-nak ebben a folytatásban sincs hangja, ahogy Revannak sem volt. Bólogat, gesztikulál, arckifejezései vannak, ám hangja nincs. Elismerem, nagy munka lett volna férfi, és női hangon is felmondani a szövegkönyvét, mert állandóan kommunikálunk vele, mégis jó lett volna, de sajnos ezúttal sem oldották meg.

 

Vicces elemek:

A Számkivetett a Sötét Oldalon játszva igen vicces, és gonosz beszólásokat ereszt el, amiket sajnos ugye előbb taglaltak szerint nem hallunk, de olvasunk. Viszont HK-47 ezúttal is kitesz magáért, állandó humorforrás! Ezért is tapsolták vissza az első rész után a hk47rajongók, vicces, cinikus beszólásai recsegős géphangján igen ütősek. Különös élt ad mondandójának, hogy minden gondolatsort előbb minősít, deklarál, ami további viccforrásokat jelent. Egyébként HK-47 nem oly erős robot, de érdemes néha magunkkal vinni, mert mindig mond valami vicceset. Főleg gonosz karaktert alakítva ajánlom, mert a gyilkolászásunkat nagyban támogatja, és jó benyomásokat gyakorlunk rá. Nem beszélve a bónuszokról, amiket kaphatunk általa. Vele azonban csak akkor játszhatunk, ha megtaláljuk a géptestéből hiányzó 3 létfontosságú alkatrészét! Onnantól azonban élvezhetjük jelenlétét. (De az első részből időnként felbukkan Bastila személye is, és Carth Onasi is.)

 

Figura:

sith legacyÚgy tűnik egyelőre Darth Nihilus lesz az egyetlen karakter, akit kiadnak a játék sikere miatt egy Sith Evolúciós szettben. Hibás gondolat, hogy a többi remekkarakterből nem fogyna ugyanannyi, mint az ezredszer kiadott Han Soló-ból, vagy bármely más filmes figurából. Ebben a játékban azonban valóban kevesebb egyéni karakter van, mint a KotOR 1-ben volt. Rendben van, de akkor legyen szíves a Hasbro vagy egy más cég kiadni KotOR1-es figurákat! De sajnos ők nem így gondolják. Exile nem hasonlítható össze Revannal, mert Revan sokkal jellegzetesebb volt, megragadhatóak az egyéni vonásai, öltözete, maszkja. Mivel semmi eredeti, meghatározott ismertető jegyet nem alkottak Exile-hoz, kinek így lett megkreálva a játék elején, kinek úgy. Ez szabad karaktergenerálást eredményez, de jellegtelenné teszi a figurát. Rajta kívül azonban még sok KotOR2 figura van! Akkor miért nem adják ki helyette Darth Siont, vagy Darth Trayát? Ki tud Visas-ra valami kritikát megfogalmazni? Hát nem csinos Handmaiden? Mit szólnátok egy csatacsomaghoz, amiben Mira van és az ellenfele, a Hanharr nevű wookie? Oké, már van egy csomó wookie, (aki többnyire mindig Chewbacca) de Hanharr egy őrjöngő wookie két nagy Ryyk pengével. És még van sok, nagyon SOK figura a KotOR2-ben. Olyasmit is lehet hallani, hogy TALÁN Visas, vagy Mira kiadásra kerül, de ez egyáltalán nem biztos még. Akárhogy is lesz, ha ismét szavazhatunk, ne habozzunk véleményt formálni akár a következő Fan Choice szavazáson, akár rajongói oldalakon, és szavazzatok Visas-ra, vagy bármelyik másik KotOR karakterre. Talán legközelebb, a következő Fans' Choice szavazáson. Én azonban ezzel a reménnyel nem vagyok hajlandó megelégedni, és úgy döntöttem, megcsinálom custom figuraként a KotOR2 néhány karakterét, és nem csak a főkaraktereket, hanem jellegzetes mellékszereplőket, jó uniformisú katonákat, humanoidokat, lényeket, és jó kis robotokat is. Ezeket e cikk mellett a baloldali menüben már láthatjátok is, egyelőre még csak listaszerűen. Rövidesen mindet közreadom, hátha elnyeri a tetszését pár embernek. Egy bizonyos, a KotOR sorozat igen karaktergazdag, rengeteg eredeti ötlet jellemzi, rengeteg lényt, robotot, humán karaktert alkottak a készítők, tényleg elkényeztetik a rajongókat a gazdag fajválasztékkal, amiket, akiket a játék során testközelből ismerhettünk meg. Ennyi szereplő, ilyen eredeti ötletdömping, és színkavalkád véleményem szerint nem jellemez más Star Wars játékot, de még másfajta játékokat sem, mint a KotOR sorozat! Ezért döntöttem úgy, hogy egy polcomat CSAK a KotOR karaktereinek szentelem. Nem feltétlenül a legjobb karaktereket készítettem el, de sok jó figurát sikerült megörökítenem, amit persze meghatározott, hogy meg tudom-e csinálni az adott formát, színt, arcot, stb. Amatőrként talán nem is lettek olyan rosszak, talán érdeklődésetekre tarthatnak számot, ha már elindítottam a rovatokat tekintsétek meg ti is ezt a rovatot, ahol a későbbiek során mindig bemutatok majd egyet, az eredeti karaktert, és a custom figurát is bemutatva, kicsit elhelyezve a sztoriban, hogy megtudjuk, ki is ő tulajdonképp.

 

KotOR játékélmény:

A történet ezúttal is szuper, a hangok, a zene remek, a harcrendszer kiforrott, élvezetes, a kezelés könnyen megtanulható, tehát a KotOR2 kitűnő játékélményt ad. Az újrajátszás elképzelhető akár többször is, nem csak a fent említett pozitívumok miatt, hanem bizony a helyzet más lesz jóként és rosszként végigjátszva, harmadjára pedig (mindegy mely oldalon) új párbeszédek nyílnak meg. Ráadásul a demók, a videó inzertek kinyithatóak, és tárolódnak a játék egy menüjében, tehát motiváló tényező lehet az összes filmrész összegyűjtése. Ehhez azonban mindkét oldalon többször is végig kell játszani, férfi és női főkarival is, és próbáljunk meg minden társunkról mindent megtudni, mindenfelé elmenni, mindenkivel beszélni, és lehetőleg minél több mellékküldetést is teljesíteni, és mindenkivel beszélgetni. (NPC-kel, és társakkal egyaránt)

 

pazaakRáadásként a játék a játékban ismét a pazaak nevű kártyajáték lett, önállóan is megállja a helyét egy "minigame"-ként. A pazaak új játékfelületet kapott, van pár új lap, egy mindent ütő "tiebraker", azaz döntetlent eldöntő lap, ami a 20:20 állást a lapot kijátszó kártyás javára dönti. Igen élvezetes, és nem is könnyű játék, még jó lapokkal sem könnyű, mert a gép csal. Minden nyert parti után búcsúzzunk el partnerünktől, mentsünk, és utána menjünk vissza hozzá. Vicces, hogy ekkor ismét idegenként köszönt az ellenfél, és megkérdezi, hogy van-e kedved egy parti pazaakhoz...

sithtroopsValamint mini játék az Ében Héja ágyújával való lövöldözés az űrben ellenséges Sith interceptor vadászgépekre, vagy épp az ezüstpáncélos Sith katonákra a hangárban. Ez utóbbit azonban nem javaslom, mert ha bejutnak a hajóba, leverve őket igen masszív XP-t kapunk, míg ha kint leágyúzzuk őket, nem kapunk értük semmit.

 

kotor2 fanskotor2 costumSzóval a KotOR2 megújulva, kitűnő minőségben nyújt remek szórakozást a Star Wars rajongóknak, és a semleges szerepjátékosoknak egyaránt. A semleges gamerek rajongókká válhatnak, a rajongók, mint például ezek a laza kosztümösök pedig akár fanatikusokká. Érthető is, mit éreznek, mit akarnak kifejezni szuper kosztümjeikben járkálva, valami hasonló élménymegtestesülés ez, mint amikor én elkészítek egy custom figurát, hogy kedvenceim testet öltsenek. Attól függ, hogy mindent kipróbálunk-e, minden küldetést megoldunk-e, élvezkedünk-e a virtuális Csillagok Háborúja univerzum ezen szegletében, hogy mennyit tudunk vele játszani. A játékban simán 50-60 élvezetes játékóra található, remek élményt nyújt, de információkat is ad a Csillagok Háborúja rajongóknak a 4000 évvel a film előtti Régi Köztársaságról, lakóiról, bolygóiról, és lovagjairól.

 

írta: Rostás Norbert

 

kotor2 borító

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára