revan a kotor hőse
kotor rovat

Revan, a KotOR1 hőse

Knights of the Old Republic 1

 

Valószínűleg sokan szavaztak közületek is a legutóbbi Fans' Choice figurára. Talán te is. A Rajongók Választottja figura kicsit mindig különlegesnek számít. Megtiszteltetés egy fans choicenemes versengésben sok kitűnő figura közül kiemelkedni, és elnyerni a rajongók kegyét és szavazatát. A tavalyi sorozatban 23 rivális figuratársát hagyta maga mögött Revan, a KotOR1 főhőse, "csak" Quinlan Vos előzte meg, ám ez az egy is elég lett volna, hogy ne Revan kerüljön be a Fans' Choice dobozba, hisz a második hely kevés lett volna a végső diadalhoz. De ki is Revan, és miért nyerte el oly sok rajongó szavazatát? Erre keressük a választ ebben a cikkben.

Kicsit szerencsés az a sikersztori, ahogy Revannak sikerült bejutnia a díszes Rostás Norbert kedvenc custom figurái előttdobozba Quinlan Vos helyett. A filmben Vos mester nem látszódott soha, azonban volt róla szó néha. Mikor Anakin késve érkezik meg egy eligazításra, Kenobi mester megemlíti, hogy Vos mester előrenyomul csapataival. A rajongók ennek ellenére nagyon kedvelik Vos-t, temérdek képregény foglalkozik vele, és kerek történetet tettek már mögé (is). De mivel a Hasbro már megtervezte a kiadását más módon, nem ő kerül be a Fans' Choice dobozba.

Legalább olyan jó karaktert kapunk így is, bár ez szubjektív, erről mindenkinek megvan valószínűleg a saját véleménye. Az összehasonlítás hiábavaló, hisz egy képregényhősről, és egy PC játékszereplőről van szó. A filmhez Vos-nak van több köze, mert beszéltek róla. Revan azonban sokakhoz közelebb áll. Miért? Azért, mert irányították őt, hosszú játékórákon keresztül azonosultak vele, fejlesztgették képességeit, fegyverzetét, Erőhasználatát. Ő rajta keresztül kommunikáltak, kommunikáltunk az idegen karakterekkel, és a társainkkal mindannyian, akik végigjátszottuk a játékot. Revanon keresztül ismerhettük meg a történetet, vele oldottunk meg megannyi rejtélyt, és küldetést, vele vívtuk meg csatáinkat, és vele hoztunk békét a Köztársaságnak, vagy ha rosszként, a sötét oldalon nyomtuk végig a játékot, akkor vele zúzhattuk éppen szét azt.

Ez a játékok legnagyobb előnye! Hisz míg a filmet kívülről nézzük, külső szemlélőként figyeljük, mi történik másokkal, addig a játék során az élmények VELÜNK történnek, részesei vagyunk az eseményeknek, irányítjuk azokat, és eggyé válhatunk a karakterrel, az adott küldetésekkel, amit NEKÜNK kell megoldani, a harcokat pedig MI vívhatjuk meg. Kard ki kard, szemben az adott ellenséggel, legyen az egy tusken, egy kötekedő alak, vagy épp a "főszemét", Darth Malak, rajtad áll, hogy mi lesz a vége a küzdelemnek, attól függ minden, hogy TE, vagy ÉN hogy döntünk, milyen Erőt használunk, milyen harcmodort alkalmazunk! De a döntés mindenben a mi kezünkben van! A párbeszédek ugyan előre meg vannak írva, de oly mértékben szerteágazóak, hogy adott válaszokkal saját sorsunkat, a történet alakulását, a társainkkal való kapcsolatunkat, jó-, illetve rossz oldali előmenetelünket (Light Side points, Dark Side points), de mondhatni MINDENT befolyásolni tudunk! A játékban minden körülötted forog! Lehetsz a valóságban egy csetlő-botló ügyetlen srác, a játékban te leszel a legügyesebb  Jedi, egyike a legjobbaknak, TE leszel REVAN! Szeretnél egy fénykardot? A játékban elkészíted magadnak, és majd használod is, nem is akármilyen szinten! Szeretnél nagy dolgokat véghezvinni, de az életben semmi sem sikerül? 60 játékóra alatt garantáltan megmented az EGÉSZ VILÁGOT! Beléd szeret Bastila, egy sugárzó szépségű Jedi lány, hihetetlen tökéletes hanggal, méltóságos, Jedihez is méltó, ám mégis nőies megjelenéssel, le se tudod majd magadról vakarni, mert ha úgy beszélsz vele, mint egy kutyával, akkor is együtt lesztek, csak a sötét oldalon, és egy egész Sith birodalom fog a lábaitok előtt heverni, rengeteg Sith éltetése közepette "Új Birodalmadban"... Ismerős? Anakin birodalma...?

A játék elvarázsol egy világba, elvisz oda, ahol te vagy George Lucas főszereplője, te vagy a kiválasztott, nem csak nézed, hanem te magad írod SAJÁT FILMEDET.

Nos, ezért olyan népszerű talán Revan, és végre ezért került be pár PC játék karakter is a huszonötbe. Hisz lássuk be, ez a szavazás hozta be először átütő erővel a gamerek kedvenceit a választhatók listájába, hisz itt van Revanon kívül Malak nagyúr, Bastila Shan, az előbb már említett Jedi hölgy, a HK-47 sorozatszámú orvgyilkos droid, aki nem mellékesen Revan assasindroidja volt! Mind KotOR 1 karakter. De ott van a KotOR 2 félelmetes sötét nagyura, aki hihetetlen jó hanggal libabőrözi a gamerek hátát, de már puszta megjelenése is tekintélyt parancsol, Darth Nihilus! Illetve a Jedi Knight 1, és Jedi Outcast főhőse, a Jedi Academy tanárja Kyle Katarn sem piskóta, róla sem szabad elfelejtkezni.

Ez 6 karakter a 25 választhatónak majd' egy negyede. És feltűnően sok az Expanded Universe szereplő is, itt elsősorban fikciók, képregények szereplőire gondolok, azokkal már túlsúlyban van a "földön kívüli filmen kívüli"! Mielőtt azonban az a vád érne, hogy nem is szeretem a filmet, bevallom, hogy párszázszor már láttam jómagam is, ám a válasz megtalálásához vezető úthoz szerintem így juthatunk el a legkönnyebben, ha megvizsgáljuk, mit adhat egy játékkarakter egy gamernek, és miért szeretné, hogy kiadják. Ezen logika mentén haladva egyértelműnek tűnik - játékélményeit szeretné megörökíteni, valószínűleg azt szeretné, szerette volna minden Revanra szavazó, hogy úgy ahogy a gamer a játékot átélve eltesttelenedett, és részesévé vált a kalandoknak a gépben, úgy ÖLTSÖN testet gépi kalandjainak megtestesítője, fizikailag is megfogható valóságában. Így amilyen távoli a film, egy messzi-messzi galaxisban, oly közeli, szinte részesünkké váló a játék, ahol apró részletekig megismerhetjük a helyeket, az NPC-ket (szereplőket), a járműveket, lényeket, fegyvereket, mindent. És ha kiadják, ez átlényegül szinte tárgyi bizonyítékká, kézzelfogható emlékké.

Revan története

 Revant alsóneműben, ájultan ismerjük meg gyengén, és elesetten. Egy ágyon fekszik, mikor magához tér. Kicsit tudathasadásos állapotban van, nem emlékszik semmire, hogy ki ő, hogy került ide, és egyáltalán hol van, mi történik körülötte. Egy hajó fedélzetén vagyunk, amit a Sith flotta már támad. Menekülünk valahonnan, ám azt még ekkor nem tudjunk, honnan. Nos, a Star Wars-ra jellemzően a végével kezdjük, hogy a végén megismerhessük a kezdeteket... J Itt vagyunk a végén valaminek, félpucéran, aléltan, és üldöznek a Sith-ek, de MIÉRT?? Ugorjunk hát vissza egy kicsit, hogy megértsük. Aki az ágyon fekszik aléltan, nos te, hogy is mondjam, nos te vagy a Sith-ek sötét ura, Darth Revan! De hogy kerültél oda? A játék kb. 4000 évvel a film előtt játszódik, mikor még a Jedik erejük teljében voltak, és tényleg az igazság, a béke, és a rend őrzői voltak. A Köztársaság szenved a mandalóriai háborúk miatt, és önerőből a konfliktust nem képes megoldani. Már megint a régi sztori... J Kellenek a Jedik, szükség van a segítségükre, ám a Jedik nem katonák, és egy ilyen mérvű gyilkolászást nem tudnak összeegyeztetni Jedi mivoltukkal, és nem avatkoznak be. A gyenge Köztársaság, és az emberiség veszélyben van, a teljes elbukás is benne van a levegőben. Pár renegát Jedi végül úgy dönt, hogy a Jedi tanács akarata ellenére, és a Jedi kódex ellenére a tettek mezejére lép, és elmegy a harcokba, saját szakállukra, saját döntést hozva. A gyilkolászás súlyos méreteket ölt, és sok vér tapad a pár önkéntes Jedi kezéhez. Néha fel kell áldozzanak saját katonákat a stratégiák miatt, rosszabb esetben egy egész bolygót is egy másik - fontosabb - bolygóért. Szívük megkeményedik, közömbösek lesznek a halál iránt. Veszélyesen közel kerülnek a sötét oldalhoz, öntörvényűek lesznek, rájönnek saját erejükre, hatalmukat élvezik, és már nem is érdekli őket a kezdeti céljuk, hogy megmentsék a Köztársaságban ártatlanul szenvedő embereket, pusztán a harc öröméért öldöklik a Mandalóriaiakat és valamennyi útjukba akadó ellenfelüket. Megrészegülve a vértől letérnek a helyes útról, és nem érdekli őket a Jedik óvó szava sem, mire a Jedi rend kitagadja őket. Sebaj! A Sith-ek tárt karokkal várják a Jediket, vagy most már tán inkább Sith-eket... Ki tudja. A harcokat túlélő, és a Sith-ekhez érkező két leghíresebb Jedi volt Revan, és Malak.

Darth RevanA Trayus Akadémián kitanulva a Sith-ek útját Revan irgalmatlan, kőkemény, kegyetlen, céltudatos Sith lesz, bár eleinte az életéért küzd, mert a gonosz Erők majdnem felemésztik. Csak úgy tud életben maradni, hogy önmagát a sötét oldal hatalma alá veti teljes mértékben. Egyre magasabbra emelkedik köztük, míg szinte a piramis csúcsára ér, ő irányít mindenkit, szavára mindenki odafigyel, nagy tiszteletben tartják őt, vagy Sith-ekről lévén szó inkább nagy félelemben.

Revan régi társát, Malakot apprentiszének, tanítványának fogadja. Jobbkezeként viszi mindenhova, és módszeresen elkezdik kifosztani az egész galaxist, nagyobb félelemben, és fenyegetettségben tartva a Köztársaságot, mint azok a Mandalóriaiak, akiket pont ők vertek cafatokra. Elkezdik megtervezni az akkori Halál Csillagjukat, a Csillagkohót, a szuper űrállomást, ami meg is erősíti a Sith-ek erejét, és óriási tömegben fogja majd ontani a Sith harci arzenált. Ezért bejárják a galaxist, és egyre erősebbek lesznek, ezek nyomait a játékban később nyomon tudjuk majd követni.

Ám a Sith-ek nem kiöregedett mesterekként haláloznak el, közismert, hogy a legtöbb mestert ifjú, életerős SAJÁT TANÍTVÁNYA öli meg, hogy átvegye a helyét. Ők nem egy olyan "furcsa" rendszert követnek, hogy az Erőben tett előmenetelük egy bizonyos pontján levizsgáznak mestereik előtt, és ha kiérdemlik, és készen állnak a próbákra akkor mesterekké lesznek, nem ó nem, ők inkább nemes egyszerűséggel hátbaszúrják, álmukban megölik, vagy egyszerűen legyilkoltatják mesterüket, és ezzel máris jogot formálnak annak címére, ereklyéire, és hatalmára. Ezt az utat választja darth_malak hátulról támad mestere hajójáraDarth Malak is, aki volt Jedi szövetségesét, barátját, később háborús veterán harcos társát darth_revanDarth Revant, illetve annak cirkálóját egy csata közben hátulról saját hajója ágyúival szétlöveti. (Darth Styrker küldött két vadiúj KOTF képet két Knights of the Old Republic szereplővel.) A Jedik ezt már nem tudták tovább nézni tétlenül, és a csatameditációban, és harci képességeiben igen járatos Bastila Shan vezetésével elküldenek egy elit Jedi alakulatot Revan zászlóshajójára, azért, hogy semlegesítsék, vagy ha kell öljék meg a Sith Lordot, aki Anakinhoz hasonlóan megszűnt már Jedinek lenni, és olyan nagy fenyegetést jelent immár a Jedi rendre is, hogy be kell avatkozni. Bastiláék bejutnak a cirkálóba, felveszik a küzdelmet Revannal, ezt a pillanatot használja ki Malak, és kiadja a tűzparancsot mestere ellen, gondolva, hogy itt az idő egy kis "vérfrissítésre".

Bastila és Revan harca

Az első lövés után azonban Revan a detonáció miatt elveszti egyensúlyát, beveri a fejét, és majdnem meghal. Bastila megkegyelmez neki, megmenti az életét, és kimenekíti a zuhanó, porrá lőtt zászlóshajóról sajátjába, életerejét és állapotát stabilizálják, és elkezdik az agyát manipulálni, megpróbálva a Sith emlékeket törölni, és Jedi mivoltát visszaadni. Közben egy érdekes Force bond, Erő kötelék alakul ki kettejük közt. Hasonlót látunk a Dantooine-on a KotOR 2-ben is, mikor is a száműzött Jedit a 3 Jedi mester "agymossa" az Erő segítségével, mert olyan szuggesztív egyéniség, mint Revan, túl sokan követik, és mivel már őt is megkísértette a sötét oldal "törlik" a "delete gomb segítségével" Erőhasználati képességét, Jedi tulajdonságait. Azaz törölnék, ha Kreia, az ottani Force bond-os társ hagyná, de az egy másik játék, erről később...

Nos a fej beverése, meg a Jedi delete gomb segít, és ott fekszünk amnéziában. Carth OnasiKevés emlékünket az első személy révén szerezzük, akivel találkozunk, az Endar Spire nevű hajó kapitányától. Malak flottája közben döngeti a Spire falát rendületlenül, percek kérdése, és azt is kilövik. Bastila, Revan, és egy tehetséges fiatal tiszt, Carth Onasi mentőkabinnal evakuál, és landol alant, a Taris nevű bolygó felszínén.

Remek pálya, bár hosszú, ennyi azonban kell, hogy kicsit feltápoljuk a karaktert, infókhoz jussunk, no meg egy kis pénz, és fegyver sem ártana. Közben párszor szintet léphetünk, de lehet, hogy érdemes későbbre tartogatni a szintlépéseket, mert Dantooine után már Erőpontokra is válthatók! Új-régi életünket folytatva képtelenek vagyunk azonban az Erőt használni, de érezzük azt. Egyre több emlék jön föl a múltról, és egyre jobban hatunk egymásra Bastilával. A lány kissé tart Revantól, de a jó tettek, az erkölcsös dolgok, a pozitív történések lassan feloldják az aggodalmait, és bizalommal, később szerelemmel kezd viszonyulni Revanhoz.

Malak blokád alá vonja Taris-t, és embereket küld, hogy kutassák fel Revant, Zaalbar és Mission Tattoine repterénés/vagy Bastilát. Mivel ez nem sikerül, planetáris bombázással az egész bolygót szétlöveti, óriási, kegyetlen pusztítást végezve. Revan ekkora már társakra lel Taris-on, a menekült negyedben segítőre, és hű társra lel egy csinos, kék t'wilek lány személyében. A fiatal Mission Vao (azaz WOW- ejtsd vao, - angol elismerő szó, a csodálat, elégedettség, meglepettség kifejezője - Missionre nézve nem meglepő módon...) is igen szemrevaló teremtés, a nyelve azonban igencsak fel van vágva. Neki van egy wookie barátja, társa, Zaalbar, akit megmentett, ezért a wookie mindenhova követi, életét, szolgálatait neki ajánlva.

Canderous OrdoKésőbb Revan Taris-on vesz egy asztrodroidot, T3-M4-et, aki nagy szolgálatokat tesz majd neki, hű droidja lesz, hasonló kötődéssel, mint ahogy Anakin viszonyult R2-hoz. A sors fintoraként egy mandalóriai társa is lesz, aki segít Revanéknak hajóhoz jutni, és megszökni a blokád alá vont Taris-ból, HA Revan magával viszi. Ő Canderous Ordo, a vagány, hírhedt, és profi fejvadász.

Egy helyi maffia főnök, Davik Kang bandáját felszámolva, végül a főnököt is likvidálva, akik saját embere, Calo Nord hődetonátora öl meg, hozzájutnak Kang szuper kis hajójához, az Ebon Hawk-hoz, (Ében Héja) ami mindkét játék alaphelyszíne, és a csapat szállító eszköze lesz a különböző érdekes, és gyönyörű pályák, bolygó helyszínek között.

 

Revan útja

 A hajóval először is elszállnak Dantooine-ra, ahol a Jedi tanács egy része üzemel a Jedi Civil War, a Jedi Polgárháborúk óta. Ott Bastila engedélyt kér a tanácstól meggyőződve Revan jóságáról, hogy adják vissza kapcsolatát az Erővel. Kockázatos lépés, de a fenyegetés nagy, ezért a Jedik megteszik. Szerencséjükre, ha jóként megmented nekik a világot, vagy pedig vesztükre, ha szétrúgod a végén a sejhajukat. Ez ekkor még nem derül ki, mint mondtam, a döntés végig a te kezedben van, sorsodat te írod, a játéknak több alternatív befejezése is lehet, az lesz, amit kiérdemelsz. Lehetsz hős, ha jó dolgokat tettél, és igazi pribék, gonosz Sith, ha rosszakat. Persze ezekre társaid is reagálnak majd, szavakkal, tettekkel.

Megkapja az első Jedi kiképzéseit a Dantooine-on a mesterektől, ismételten megtanulja a Jedik törvényét, a Jedi kódexet. Vívóleckéket kap, különböző stílusokat sajátít el hihetetlenül gyorsan, és jól. Meditál, lelkét, és testét erősíti. Egyre mélyebb ismeretekhez jut, egyre bölcsebb, és megfontoltabb lesz. Revan már nem Darth Revan többé EBBEN A PILLANATBAN, hanem egy csiszolatlan drágakő, értékes Jedi potenciállal bír, de sorsa még nem eldöntött, mert képes nagy dolgokra is, ha megmarad a jó úton, és nem követ el hibát ismét, mint rég, akkor nagyon sokra viheti. Ha elöntik őt a Sith emlékek, és enged ismét a csábításnak, akkor egy időzített bomba, ami bármikor felrobbanhat, és a Jedik ellen fordulhat! Ezt mindannyian tudják, a Rend is, és társai is.

 A Dantooine-on a Jedi Enklávé szembesíti őt egy hasonló helyzettel, mint amit ő már átélt régebben. Fel kell kutatnia egy elveszett, rossz útra tért Jedi nőt, Juhani-t. Juhani visszatér a jó oldalraJuhani egy sötét energia miatt egy sírhelyen tartózkodik, ahol a sötét oldalban fürödve egyre mélyebbre süllyed. Revané a döntés, megpróbálja visszahozni a jó oldalra, és megtéríti gonosz életéből a nőt, megmentve azt. Ha ez nem megy el is pusztíthatja, de ez már negatívabb, agresszívebb megoldás, ráadásul egy komoly Jedi segítőt, társat elbukunk, hisz Juhani a csapat tagja lett volna, Jedi képességekkel! Legrosszabb esetben Revan visszasüpped a mocsárba, és nem ő téríti vissza Juhani-t, hanem Juhanihoz csatlakozva együtt duhajkodnak tovább, ez is benne volt a pakliban, de Revan szerencsére kiállta a próbát, megmenti Juhanit lelke kárhozatától, a sötét oldaltól, és példát mutat neki abból, hogy lehet újrakezdeni!

 Revan útja begyorsul. Ereje igen gyorsan tér vissza, és képességeihez is hamar ismét hozzájut. Ahogy ismét uralja az Erőt, emlékek, álmok (pfff... ismét analógia Anakinnal) lepik el tudatát. Önmagát látja régről, és csillagtérképeket, különböző bolygók felszínén. Erről beszél Bastilának, és úgy döntenek, mivel a Force bond miatt ezeket MINDKETTEN látják, hogy elmennek ezekre a bolygókra, és felkutatják ezeket a csillagtérképeket. Ezek elvezethetik őket a Csillagkohóhoz, ami egyre erősebb, egyre nagyobb kapacitással dolgozik.

Így Revan és csapata útja szépen sorban elvezet minden bolygóra, ahol Revan és Malak azelőtt már járt, egyre közelebb jutnak a rejtélyhez, és egyre jobban összekovácsolódnak. Revan egyre jobb Jedi, vagy egyre dühöngőbb eszeveszett Sith lesz. Rajtad áll. Revan olyan tökéletes Erő ismeretre tehet szert, hogy egyfajta Force mastery, Mesteri Erőhasználatot - ismeretet szerezhet. Ezzel kiemelkedve a többiek közül, plusz képességekhez jutva. Ezt a játék úgy modellezi le, hogy a Jó Oldali, és Rossz Oldali Pontokat (Light Side Point, Dark S. P) összeadja, és elérve a maximumot, bonusz képességeket kapunk, plusz erőt, nagyobb gyorsaságot, vagy ügyességet, stb.

 HK-47Sorban keresik fel a különböző bolygókat, ahol annak idején járt a csillagtérképek miatt. Tatooine, Kashyyyk, Manaan, Korriban. Mindenhol egy-egy darab starmap, csillagtérkép. Mindenhol sok-sok emlék magáról, régi cselekedeteiről. És még egy pár barát, segítő a csapatba. Tatooine-on megtalálja régi orvgyilkos droidját, HK-47-et, akit ő maga készített, és programozott Darth Revanként.

Hasonlóság ismét! Hiszen jól tudjuk, Anakin is készített egy droidot, C-3PO-t! Ez a droid azonban nem olyan ügyetlen, mint C-3PO! Cinikus viselkedésű, elég agresszív, és az élet szentségét nem tisztelő Sith merénylő droid ez a javából, de hisz nem is csoda, még Sith nagyúrként készítette, és azokat a tulajdonságokat építette bele Darth Revan, amiket Sith-ként hasznosnak, fontosnak vélt. Ami érdekes, hogy HK-47 beszéli a Tusken nép szamárüvöltéshez hasonló nyelvét, ennek Revan itt a Tatooinon hasznát is látta. HK-47 a folytatásban is helyet kapott, a KotOR 2-ben visszatapsolták a rajongók vicces beszólásai, aranyköpései miatt, pedig komoly erőt nem képvisel, puskájával lövöldözik ugyan, de viszonylag hasztalan a játék szempontjából. HK-47 is benne volt a huszonötben a szavazáson.

 

Jolee BindoA Kashyyyk-on pedig Revan megtalálja Jolee Bindot, a remeteként élő idős, fekete Jedit, aki tapasztalatával, éltesebb korával, és bölcsességével tovább segíti fejlődését.

Mindeközben régi egója továbbra is rejtve marad előle. Mindaddig, míg Saul Karath-tal meg nem vív a Leviathan fedélzetén. Legyőzve őt, a sérült Karath elárulja Carth Onasinak, hogy a társa, akit követ, és úgy kedvel, és tisztel nem más, mint Darth Revan!

 Társai meg tudnak bocsátani neki, és elfogadhatják a múltját, követve őt továbbra is, Revant, aki ezen a ponton eldönti (általad) hogy jó utat fog követni, és marad Revan a Jedi, vagy a sötét utat ismét, és megint ő lesz Darth Revan. A történet itt konkrétan kettéválik. Ezt erősíti is Bastila elrablása, ami olyan mértékben viseli meg Revant, mint Anakint szerettei, anyukája, és szerelme elvesztése. Igazi próbatételek következnek, Korribanon a kísértést is át kell élnie. Itt eldől a sorsa, de ez a játékoson múlik, innentől Revannak nincs fix életútja, minden rajtad múlik. Jómagam háromszor végigjátszva megnéztem jóként, aztán rosszként, végül ismét jóként, de akkor már tökéletesen megoldva minden helyzetet. Ajánlom mindenkinek mindkét oldal végigjátszását, tanulságos, és érdekes lesz, garantált szórakozás, és elmélyedés a témában.

Darth Malak a KotOR1 rosszfiújaRevannak szembe kell néznie jóként, és rosszként is elrabolt szerelmével, akit a Sith-ek is természetesen "agymosnak", és a végén Malakkal is, a főgonosszal, akit ígyis-úgyis le kell győzni, vele nem lehet alkudozni semmiről...

 

Revan vs Anakin Skywalker

 

A KotOR 2-ben is szóba kerül többször Revan, aki eltűnt Malak legyőzése, és a Köztársaság rekonstrukciója után. Kreya, azaz Darth Traya a mestere volt, és elárul pár dolgot nekünk Revanról. Malachor V volt Revan személyes tragédiájának a tetőpontja. Szomorú a helyzet, mert Revan hasonló áldozat, mint Anakin Skywalker. Bár állítólag ismét elbukott, erre gyakorlatilag nincs bizonyíték. Hisz Revan is kezdetektől jót akart, és mégis gonosz lett. Békét akart teremteni mindkettő, és háborút hozott. Élet(ek) megmentése kapcsán veszik el mások életét. Nagy potenciálú jedik voltak, koruk legjobbjai, nagy harcosok, és harcot hoztak a világra, a Mandalóriai-, illetve a Klón háborúkat! Revan gazdasági, stratégiai célok miatt pusztított el civilizációkat, hogy ne jusson az ellenség kezére, Vaderék sem kegyelmeztek senkinek, ha arra volt szükség épp (Alderaan). A Sitheket akarták legyőzni, míg végül maguk is azzá váltak. Revan HK-47-et gyártja, Anakin C-3PO-t, mindketten elvesztik droidjukat, és érdekes módon a Tatooine-on viszontlátják majd őket! Hasonlóan öltözködtek, fekete köpönyeg, és páncélzat, melynek része a fagyos tekintetű maszk az arc előtt. Meg akarták menteni a galaxist, de végül meghódították azt. Az univerzum legnagyobb hőseivé akartak válni, de a legnagyobb szörnyetegeivé váltak, kegyetlen gonosztevőkké. Végezetül azonban talán ha hiszünk abban, hogy Revan is megtért gonoszságából, és jóként vittük végig, kijelenthetjük, hogy mind a ketten megváltoztak, és tiszta lélekkel, de meggyötörten egyesülhettek az Erővel.

Nos ő tehát Revan, a KotOR1 hőse. Ő nyerte meg a szavazást, talán most már értjük, hogy miért. Eszméletlenül kidolgozott karakter, remek sztori fűződik hozzá. Sok kitűnő játékélmény vár arra, aki vállalkozik Revan irányítására a Knights of the Old Republic című szerepjátékban. A játéknak  kellemes élménye van, a zenéje felemelő, a grafikája is rendben van, bár néha az NPC-k tök egyformák. Egy olyan férfivel beszélgetni, aki teljesen  úgy néz ki, mint a mellette álló ember picit frusztráló, különösen ha tudjuk, hogy bizony nem ikrek. A karakterek mindazonáltal nagyon jól el vannak készítve, annak ellenére,  hogy sokszor fog szembejönni velünk ugyanaz az arc, és a beszédjük is ciklikusan ismétlődik. Viszont a beszédjük, az idegen karattyolás rendkívül jó, minden fajra egyedileg jellemző. Úgy érzem ez az a Csillagok Háborúja játék, mellyel mindenkinek érdemes játszani, egy olyan világot teremt, melyet soha nem felejt el az ember, és ilyen széles szín- és formavilágú játék ennyiféle karakterrel, rá jellemző beszéddel, és fegyverzettel nincs túl sok máshol!

írta: Rostás Norbert

 

kotor játék borítója

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára