birodalmi lépegetők a force commanderben

Heavy artillery pilóta (nehéztüzérségi bemutató)

Force Commander

 

A páncélos elhárító hadviselés azért született meg a Galaktikus Polgárháború idején, mert szükség volt egy olyan technológiára és taktikára, mellyel lehetségessé vált elpusztítani a lázadó páncélosokat, és az azokat támogató gyalogos hadosztályokat. Mivel a tankok jelentik az ellenség legütőképesebb csapatrészét, a tankelhárítási hadműveletek minden fegyvernem, és minden hadmozdulat elsődleges célpontjává lettek. A nehéztüzérség és a hasonló nagy tűzerőt biztosító eszközök elhárító módszerei háromféleképpen jelennek meg a Star Wars játékokban.

A Galaktikus Polgárháború elején a nagy tűzerőt eleinte a birodalmi páncélos egységek jelentették, magyarán többnyire a különféle lépegetők vették fel a küzdelmet a lázadó páncélosokkal a csatatereken. A lázadó gyalogságnál azonban volt egy fegyvernem, a nehéz gyalogosok, akiknél nagy erejű gránátok voltak, melyek igen nagy pusztítást vittek végbe az AT-PT-k közt, komolyan sebezték a már erősebb AT-St-ket, de az AT-AT lépegetők ellen már igen harmatosak voltak. A birodalmiaknál eleinte nem voltak ilyen páncélos elhárító gyalogos egységek, de később, a Battlefront játékok tanúsága szerint náluk is megjelentek hasonló egységek, például a birodalmi shock trooper, akiket különféle harctéri taktikákkal, és masszív fegyverzettel tettek képessé arra, hogy felvehessék a küzdelmet akár a páncélozott egységekkel is. Így került a kezükbe a nehéz rakétavető, sok termál detonátor, melyekkel már eredményesen fel lehetett lépni a lázadó gépek ellen gyalogszerrel is, így ez lett a második elhárító módszer. Végül, a harmadik megoldás lett a nagy tűzerejű páncélos elhárító fegyverzetek megjelenése, melyekkel már a tankokra is lehetett lőni, sőt, ágyúként is funkcionálhattak, ostromgépekként, melyekkel már nem csak tankokat, hanem tornyokat, falakat, vagy akár komplett épületeket is le lehetett rombolni, legyen az egy command center, vagy bármilyen ellenséges épület. Ez a nehéztüzérségi megoldás igen gyorsan és igen széles körben terjedt a Birodalmi Hadseregben, a Lázadók e technológia terén jelentősen lemaradtak.

A Birodalom egyébként is szerette a nagy erejű, demonstratív pusztításra alkalmas eszközöket, lásd a gigafegyverüket, magát a Halálcsillagot. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy féltek volna szembenézni szemtől szembe az ellenséggel a csatamezőn, hiszen minden fegyvernemük ütőképes volt, nem volt okuk félni a lázadók hasonló fegyvernemétől, legyen az épp egy páncélos, egy gyalogos, vagy épp egy légi egység, a Birodalom dominált. De ha már volt egy nehéztüzérség, mellyel egyetlen nagy csapással lehetett messziről szétplaccsantani egy területre koncentrálódott nagyszámú ellenséges egységet, akkor minek feleslegesen kiküldeni a katonákat a halál torkába? Ráadásul ezzel a fegyverzettel igen jól lehetett távolról védelmezni a páncélosok és a gyalogság felvonulási útvonalát, azaz remekül lehet őket hátulról támogatni, fedezni! Tehát a nehéztüzérség egyaránt alkalmas volt támadó feladatok végrehajtására, és védekezésre egyaránt. Egyedül az a módszer volt sokszor bonyolult, ahogy a nehéztüzérség elérte azt a pozíciót, ahonnan támogatni tudta a csapatokat, mivel a nehéztüzérség kissé lassú volt, nehezen manőverezett, és míg a levegőben úszott, nem volt képes védekezni! Ezért míg egy nehéztüzérségi egység mozog, mindig védjük meg az ellenséges szárazföldi, és légi egységek támadásától!

A Force Commander játékban kétféle artillery, azaz tüzérségi eszköz is létezik. Az egyiket mobile artillery-nek hívják, erről már készítettem nektek egy bemutatót. A második a heavy_artillery_platformnehéztüzérségi platform, melyről mai cikkünk szól. Ez tehát nem egy olyan gyors mozgású antigravitációs működésű lebegő platform, mint a mobile artillery, de az ereje sokkal brutálisabb! Mivel ez nem tud az ellenséges tűzben olyan gyorsan elsiklani a kívánt terület fölé, a legjobb helyre, ahonnan aktívan tudja támogatni a többi fegyvernemet egy birodalmi hadművelet során, ezért javasolt, hogy már a csata előtt sunyiban jutassuk el egy védett helyre, vagy ha akkor muszáj mozogjon, mikor már folyik az ütközet, akkor mindig kapjon kíséretet! Miután a kívánt helyre érkezett, a heavy artillery megáll, lebegő üzemmódban marad, kinyílik a géptest, kiengedi ágyúcsövét, és azon nyomban elkezdi az ellenséges pozíciók és csapatok bombázását biztos távolságból. Úgy tudom, ez a távolság meghaladja a mobil artillery lőtávolságát. Ráadásul ez a heavy artillery platform sokkal megfelelőbb választás lázadó páncélosok megsemmisítésére, mint a mobil volt. A fő használati területe egyértelműen a páncélos állományok sebzése, mégpedig úgy, hogy a iszonyatos placcsanó plazmatölteteket közibük lőve robbanási és roncsolási sérüléseket okozzon. A heavy artillery komoly látótávolsággal rendelkezik, de ha harci ködben játszunk, akkor jó hasznát vehetjük egy tüzérségi felderítőnek. Erre a célra nagyon alkalmasak a probe droidok és a speeder bikos felderítők, akik jó messzire látnak, és sokkal messzebbről, és korábban észreveszik a közeledő ellenséget, mint ahogy azok észrevennék a mieinket, és ha ezeket a hasznos felderítési adatokat eljuttatjuk a heavy artillerynek, akkor az ütegeink már távolról elkezdhetik bombázni a közeledő ellenséget, akik előbb tikkadnak ki, mint ahogy egyet pislantanának. Azonban nem mindig ilyen hasznos a heavy artillery, közelharcban és légi egységek ellen ugyanis használhatatlanok. Akárcsak más stratégiai játékokban, ha egy ellenség túl közel kerül egy távolsági egységünkhöz, az abbahagyja a lövöldözést, és elkezd hátrálni, egészen addig, míg ismét rendelkezésre áll az a távolság számára, ahonnan tüzelni tud. Legyen ez tehát egy íjász az Age of Empiresből, egy grenadier a Galactic Battlegrounds-ból, vagy egy artillery Force Commanderből, visszavonul, és távolságot keres. Azonban a heavy artillery mind közül a leglassabban vonulhat vissza, hiszen neki először vissza kell húznia ágyúcsövét, bezárnia a fedelét, felemelkedni, és csak utána képes mozogni. Ezért tehát a legjobb harcmodor ellene, ha betörünk a lőtávolságán belülre, ha a közelébe jutunk leáll, és elkezdi magát összecsukni, hogy elmehessen. De míg készülődik, közvetlen közelről simán szétlőhetjük, nem tud mit csinálni. Az is jó módszer ellenük, ha a levegőből törünk rájuk repülőkkel, azok ellen sem tudnak védekezni, és a lázadó airspeederek és bombázók gyorsan cafatokra szedik őket. De még egy sárkányrepülős ewok is képes roncsolni, addig hajigálja a köveket rá, míg tönkre nem megy! Ezért tehát a tüzérségi eszközöket mindig érdemes védeni!

A legtöbb páncélos főleg alulról sérülékeny, mivel a padlólemeze a legvékonyabb, így aknákkal egy tank, vagy egy lépegető igen masszívan sebezhető. Ezért a lázadó torpedó vetők gyakran helyeznek le másodlagos fegyverükből, az aknákból párat a földre, melyekre ha rálép egy birodalmi egység, felrobban. Ám ez a módszer a birodalmi nehéztüzérségi egységek ellen nem hatásos, hiszen mind a kétféle a levegőben úszik, lebeg! Ezért tehát nem marad más, mint az elején ismertetett 3 elhárító módszer, rájuk kell küldeni a heavy rebel troopereket, akik gránátokkal szórják meg őket, vagy páncélosokkal kell őket támadni, vagy légi egységekkel felülről szórni meg őket!

Ha a Lázadó küldetést nyomjuk, igen ritkán fogunk találkozni heavy_artillery_ewok_glidernehéztüzérségi egységgel. Az első alkalom, amikor heavy artillery-vel kell szembesülnünk, az az endori csata során lesz. Lesz egy heavy artillery a birodalmi bázison, mely a bal szárnyat védi, egy pár védekező torony árnyékában. Ha ügyesek vagyunk, rámehetünk a rendelkezésünkre álló pár ewok gliderrel, ők azok kis haiia-t kiabáló sárkányrepülős ewok deszantosok, akik köveket hajigálnak. Próbáljuk elkerülni a közeli légvédelmi tornyot, kis köröket leírva türelmesen hajigáljuk a nehéztüzérségi platformot, míg az el nem kezd füstölni, s míg végül tönkre nem megy. Ha ez sikerül, akkor vele már nem kell majd számolnunk a rövidesen elkezdődő birodalmi offenzíva során, és ezzel a trükkel egy igen komoly ellenféltől mentjük meg magunkat, és a parányi ewok falut!

A második heavy_artillary_coruscantnehéztüzérségi platform a Coruscanti palotától fog majd bennünket távol tartani az utolsó pályán. Egy magas pontra telepítették, nem férünk hozzá, ráadásul egy csomó védelmi torony van körülötte, és a közelben még van egy birodalmi leszállópálya is, tömve Tie vadászokkal, és bombázókkal! Ha a játékos elköveti azt a hibát, amit a következő képen modellezek le, nagy bajba kerül majd. Ha a csapásmérő osztagunkat távolra küldjük, a gyorsabb egységek előre sietnek, míg a lassúak még a pálya felénél döcögnek. Így például a lázadó légvédelmi Hover tankok egy durva csapdába rohannak majd, iszonyatos tüzet kapnak majd a tetejükre! Mivel ezeknek a tankoknak nincsenek kilőhető torpedói, mint az attack tankoknak, így gyakorlatilag nem tudnak védekezni a nehéztüzérségi platform ellen, ami föntről ontja majd rájuk az áldást, és mire a proton tanok megérkeznek majd a lőtávolba, félő, hogy már nem lesz kit megmenteniük, az előrerohanó egységeink megsemmisülnek gyilkos tüze miatt!

A heavy_artillery_pilotaheavy artillery pilóták ruházata is tükrözi, hogy katonai fegyvernemről van szó, olyan pilótákról, akiket tüzérségi hadviselési műveletekre is kiképeztek. Egy kék pilótaruhát hordanak, a fejükön egy zárt sisak van, aminek fekete szemplexije mögött feltételezhetőleg egy csutora van, melybe a mellen látható létfenntartó berendezésből áramlik az oxigén. A sisak halánték részén bal oldalt egy piros, jobb oldalt egy fehér birodalmi jel látható, a szájnál található mikrofon rostély pedig ezüstös, és a homloknál lévő szellőzőnyílások kissé kiemelkednek, és előrenyúlnak a sisakból. A katonánál az esetleges vészhelyzetek miatt egy birodalmi E-11-es van.

 

Tekintsétek meg a Custom heavy artillery pilóta figurámat is.

 

Custom heavy artillery pilóta figura elölről

custom heavy_artillery pilóta figura

 


Custom heavy artillery pilóta figura oldalról

custom heavy_artillery_pilóta oldalról

 


Custom heavy artillery pilóta figura hátulról

custom heavy_artillery_pilóta hátulról

 


 

Köszönöm szépen a figyelmet, látogasd a CustomStarWarst rendszeresen!

 

 

írta: Rostás Norbert

 

force commander birodalmi egység

Kattints a képre, ha vissza akarsz menni a Force Commander rovatba, hogy választhass a többi Focom karakter közül! vissza a force commander rovatba

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára