Battle for Naboo

Battle for Naboo - BfN

 

Fejlesztő: Team 5

Kiadó: Lucasarts

Árkád típusú akció

Kiadás: 2000

Ebben az anyagban egy igazi gyöngyszemet fogok elemezni, egy olyan retró játékot, ami egy kötelező darab „kell” legyen minden Starwars rajongónak. Több mint egy évtizede adták ki, de az élménye mind a mai napig hátborzongatóan jó. Manapság divat mindent grafikailag elemezni, és amelyik játékban nincs vizuális orgia, az „nem jó játék”. Ez nem igaz. A vizuális élmény EGY a sok tényező közül, melyek teljes összhatása határoz meg egy játékot. Készülve a mai anyagra régi elemzéseket is átolvastam, és mosolyogva olvastam azokat a korabeli jelzőket, melyek a „legújabb Star Wars” játéknak titulálják, csodálatos „mai” grafikával. Nyilván ezek akkor voltak igazak, ma már ne feltétlenül a vizuális élményt keressük benne, mert akkor bizony csalódni fogunk. Ám ha nyitottak vagyunk igazi „starwars fílingre”, csodás zenékre, autentikus hangokra, egyedi járművekre, remek kis kerettörténetre, a BFN komoly játékélményt fog adni. A játék az Epizód 1: Baljós Árnyak történései alapján készült, azok mögé tekint, illetve mutat be többet is a filmnél, részben fiktív események alapján, részben háttérinformációk alapján. A játékban a RSF (Royal Security Force) azaz a naboo-i királyi testőrség egy tagját alakítjuk, aki azóta a Kiterjesztett Univerzumban is elhíresült, mi leszünk Gavyn Sykes megformálói, egy ifjú önkéntes kadété, s vele, gyakorlatilag az ő cselekedetei, küldetései alapján ismerjük meg ezt az érdekes Előzmény Trilógiás időszakot.

A játék Windowsra 2000-2001-ben jelent meg először, azelőtt csak Nintendón volt elérhető. Mit küzdöttünk annak idején, hogy megszerezzük, és mi is játszhassunk vele! Járkáltunk az akkori egyetlen boltba, a díszdobozos gbg cc játékCD Galaxisba, ahol próbáltuk eredetiben megcsípni, lehetőleg ízléses papírdobozban, nem műanyagban. Ám sem ebben, sem abban nem lehetett hozzájutni, évekig. Külföldről jutott hozzá sok ember, ám ez a kevesek kiváltsága lett. Még a Galactic Battlegrounds játékot volt ilyen nehéz megszerezni, de arról már korábban írtam is, hogy egy amerikai barátnőm által jutottam hozzá. Na de tehát visszatérve, az említett Nintendós örökség néha jó, néha rossz. Olyan szempontból biztosan jó, hogy szanaszéjjel kalibrálhatunk mindent! Azaz megváltoztathatjuk az egér tengelyeit (Axisokat) például, X és Y cserével megfordíthatjuk az irányokat! Ez szenzációs újítás volt akkor, emlékezzünk csak a Phantom Menace, a másik témát feldolgozó játék fix irányítási lehetőségeire. Az Axis csere azért is fontos, mert a repülőgépeknél az őrület kergetheti a játékost, amikor a magassági kormányok mintájára a felfelé mozdítás leviszi a gép orrát, és a lefelé mozdítás felfelé. A Rebel Assaultoknál ez a dolog tönkre tette a játékélményt, főleg úgy, hogy a gyalogos küldetésekben normálisan volt az irány, majd a repülőknél pont fordítva. A Battlefront játékok sokkal későbbiek, mégis emlékezzünk csak arra, hányszor vágtuk oda a gépet a földhöz a fordított Axis kiosztás miatt! Tehát bár a Battle for Naboo egy régi játék, de ez a dolog már tökéletesre lett fejlesztve benne!

A rendszerkövetelményei is igen alacsonyak. Ez részben a régisége, másrészt ugyancsak a Nintendo átirat miatt van. Win98-on fut tökéletesen, de XP-n is kipróbálhatjuk, régebbi gépeken elindul. Ha mégsem, lehet egy patchet találni a Neten hozzá, ami emulálja. Ráadásul a CD-t sem kell majd betenni hozzá.

Ha sikerült felinstallálni, az lucasarts logo viccesindítás már egy élmény lesz egy Star Wars rajongónak. A Lucasarts emblémafigurája egy stapon száguld, és két stapos droid üldözi, lőnek rá, a kis arany figura menekül előlük, majd felkenődik az L betűre, kialakítva a Lucasarts hagyományos logóját. Már mosolygunk is, pedig még el sem kezdődött szinte, mert igen ötletes, és aranyos az intró. De gondoltak az Epizód 1 utálóira is, főleg azokra, akik utálják a Gunganeket. Besétál jarjar viccesJar Jar jobbról, és elindul a képernyő közepe felé, de hirtelen rázuhan a Star Wars embléma, és szétlapítja. Nyilván ez inkább Amerikában arat osztatlan sikert, ahol rühellik Jar Jart, de sajnos Magyarországon is sokan így tesznek, általam ismeretlen okokból – én ugyanis mind a Gungan civilizációt, mind Jar Jart kedvelem, bfn_nyitóképernyőviccforrásnak tartom, és egy egyedi lénynek, illetve komplett civilizációnak. Majd ezután bejön a kezdőkép. Amidala ül a teremben, előtte naboo-i személyek, Sio Bibble, testőrök, katonák. És felcsendül a zene. Csodás eredeti John Williams zenék, többnyire Ep1-hez köthető himnuszok, mint például a Duel of the Fates. Ha elkezdjük a menüt nyomkodni, a kattintások általában R2-D2 csippantásaival aktiválódnak, igen hangulatos minden.

Mint minden játéknál, ennél is érdemes bemenni az Opciók menübe, és megnézni a billentyűkiosztást. Tanuljuk jól meg, mert mindre szükség lehet! Ha nem esik kézre a gyári config, nyugodtan állítsuk át nekünk jobban megfelelőre. Látunk majd például egy olyan funkciót, hogy ROLL. Nagyon fontos! Bár a Naboo N1 az univerzum egyik leggyorsabb gépe, ha mögénk kerülnek, és lőnek, meghalhatunk gyorsan. De ha lenyomjuk a Rollt, és egy irányt, a vadász elkezd pörögni, egyfajta dugóhúzó manővert végezve, és a lövedékek gyakorlatilag SOSEM érik el! Ezzel megőrizhetjük az életünket, s bár elég szédítő a manőver, gyakorta csináljuk, mert ha bajban vagyunk, ezzel lerázhatjuk az üldözőnket!

Látunk egy másik fontos funkciót is, a Quick turnt, azaz gyors fordulást. Ez a manőver tán még hasznosabb. A gép egyik hajtóműve visszaszabályoz, míg a másik erősebben tol, ezáltal a gép a normál ívnél sokkal gyorsabban fordul meg! Alkalmazható a szokásos üldözéseknél-lerázásoknál, szűk helyeken (melyekből bőven lesz, pl. kanyonokban) való megforduláshoz, toronytámadásokhoz. Valamint létfontosságú magasabb szinteken, például fényesebb érmek megszerzéséhez, hiszen azoknál már bejön az időtényező is (erről később írok), azaz gyorsabban kell végezni a pályával, ezért a gyors mozgás, kis ívű villámgyors fordulók nagyban segíthetik a küzdelmünket a másodpercekkel, főleg ha aranyéremre áhítozunk!

Nos tehát, ha konfiguráltuk és memorizáltuk az irányító billentyűket, lassan el is indíthatjuk a játékot magát. A szokásos kezdet: elindulnak a sárga betűk az űrben, és megismerjük a történelmi helyzetet. A Kereskedelmi Szövetség megszállta Naboo-t, mi leszünk Gavyn Sykes, parancsnokunk Kael kapitány, bennünk van mindenki reménysége, stb. stb. majd betöltődik egy bfn eligazitó képernyőminden pálya előtt szokásos eligazítás ablak. A pálya címe, a küldetés lényege, és egy kép látszik rajta. Ám amitől máris elkezd borzongani az ember háta, az Panaka kapitány (Jeff Coopwood) hangja! Ugyanis ő fog minden küldetést flashspeeder_upgradedfelolvasni nekünk, és aki szereti a Baljós Árnyakat, vagy a Battle for Naboo-t, ezért a hangért igen hálás lesz a Lucasartsnak. Sőt, ha elfogadjuk a küldetést belépünk egy hangárba, ahol az adott járművet választhatjuk ki a küldetéshez, azt is Panaka fogja bemutatni!

Ezzel el is érkeztem a következő csodához: a játék járműhangárához. A játék során döbbenetes n1_upgradedmennyiségű járműbe pattanhatunk bele! Ráadásul olyanokba is, melyekkel sosem mehettünk, sehol máshol! Van olyan játék, amelyekben van olyan jármű, ami ebben is, de ezeknél viszont fontos tudni, naboo_bomberhogy a Battle for Naboo-ban jelentek meg először! Előbb már említettem a Naboo N1-et, már az is csúcsszuper, de ha elmondom, hogy a játékban beleülhetünk a Naboo Bomberbe is, azon azt gondolom sokan fognak elámulni. A bombázó nyilván sokkal lassabb, de elemi erővel bombáz. Vagy például lesz egy police_cruiserPolice cruiser, egy hasonló vadász, mint az N1, csak kék, mert rendőrségi, és lassabb picit, mert rendvédelmi, őrjáratozási, leszállást kierőszakoló használatra lett tervezve, de szegény ember vízzel főz, egy békés, nem militáns bolygó háború esetén ehhez is hozzá kell nyúljon. Sokan ismerik a Flash speedert, a zöld siklót, melyet a Battlefrontban később (kicsit kicsinosítva) ismét vezethettünk, ám a BfN-ban megismerhetjük a másik Naboo siklót, a gian_speederGian speedert is! Én a Galactic Battlegroundból már ismertem, de beleülni, irányítani nyilván frenetikusabb élmény, mint egy stratégiai játékban rákattintani, hisz itt halljuk a hangját, megismerjük a mozgását, és kezeljük a tüzelő rendszereit, döbbenetes élmény. Egy Gian speeder mintha lett volna a filmben is, mikor tervezik heavy_stapaz elterelő hadműveleteket, a gunganek bevetését, és a beszivárgó egység mozgását, a mező látható szerintem egy Gian. De lesz például heavy stap is ebben a játékban! Ez maga a csoda, hihetetlen formavilág, hang jellemzi, el is készítettem custom járműnek. A droid stap mintájára készült, csak robosztusabb, motorszerűbb, erősebb, de picit lassabb. Oldalszárnyai vannak, és ülni lehet rajta, ellentétben a sima stappal, amire csak rá lehet állni. Több pályán is mehetünk majd vele! Esetenként irányíthatunk ellenséges gépeket is. Ilyen például a Kereskedelmi szövetség vízitankja, a trade_federation_gunboatTrade Federation Gunboat. Ez is hihetetlen élmény, lesz egy küldetés, ahol megszerzünk egy ilyen tankot, és egy éjjel egy folyón megyünk vele, uhh, az a motorhang, az a tüzeléshang... Durva. Maga a pálya is zseniális, ahogy az éjjeli hangok, különböző naboo-i állatok rikoltoznak a parton, mi siklunk az Andrever folyón, mely el van aknásítva, ki kell lőjük az aknákat, de néha elhúz felettünk egy Keselyű osztag, mi lapítunk majd csendben, majd betörünk egy táborba, uhh, a játék egyik legjobb küldetése.

Apropó, Keselyűk. Nyilván lesznek ellenséges gépek is, melyekkel harcolnunk kell, ezek gerincét a (Vulture) Keselyű vadászok adják majd, de ebben a játékban először felbukkan a Keselyű bombázó is! Galactic Battlegrounds a másik szuper játék, akik foglalkoznak vele, illetve a Clone Warsban is felbukkantak például Antilles-ék bombázásakor, vagy a Wat Tamboros részekben, ám ne felejtsük el, a BfN 10-15 évvel azelőtt már megálmodta! De még ezen kívül rengeteg ellenséggel találjuk majd páncélos elleni toronymagunkat szemben, földön például sima droidokkal, droidikákkal, AAT tankokkal, MTT-kkel (a nagy barna csapatszállító gép, assault mech), gunboatokkal, stappokkal. Lesznek ellenséges installációk, többféle, nyilván legtöbbször szárazföldi, vízi, és légvédelmi tornyok, és lesznek aknák, vízben, és levegőben is! Hihetetlen mennyiségű innováció, olyan sok, hogy néha 2-3 játékban sincs légi aknazárennyi újdonság, korszakalkotó dolog. És akkor még nem is beszéltünk azokról az újdonságokról, melyeket ugyan nem irányíthatunk, nem is harcolunk ellenük, hanem csak úgy „vannak”, például kísérgetni kell őket, vagy megvédeni, vagy csak pályadíszletek. Például lesz egy naboo_houseboatnaboo-i houseboat, egy olyan hajó, melyben a naboo-i mocsarakban, folyókban közlekedtek, ÉS laktak is akár az emberek, ezért is houseboat, azaz házhajó. Lesz egy pálya, ahol Tradefed gunboatok támadják őket, és 3-4 ilyet kell megmentsünk borvo hajóirögvest a pálya elején, villámgyorsan, hisz egy nem páncélozott, lomha, civil járműről van szó. Mindenesetre maga a formavilág, és az innováció csillagos ötös ezeknél is. És még ott lesz Borvo a Hutt fregattja, vagy vadászgépei, rabszállító siklók, melyekhez hasonlókat most koppintott a Rebels, vagy épp a titkos küldetésben Darth Maul infiltratora vagy épp egy Köztársasági diplomáciai hajó.

Ha elindítjuk az első küldetést, a képernyő egy járműben (Flash speederben) fogunk ülni. A jobb fölső sarokban egy kör alakú ikont látunk. Ez roppant fontos segítőtársunk lesz mindvégig, mert mindent mutat, ami a pályákon előfordul majd. Mutatja majd az ellenséget piros pöttyökkel, a szövetségeseket zölddel, a küldetéselemeket, és az irányukat. Egy narancssárga sáv jelzi folyamatosan, hogy légvonalban merre kell mennünk, hogy odaérjünk, ahol az adott küldetéselem van.

A bal felső sarokban az adott járművünket látjuk. Ha zöld, akkor teljesen ép, ha elszíneződik, sérül. Sárga, narancs, piros színekre vált, ebben a sorrendben, a villogó piros gyakorlatilag egy roncs gép, 96-99 százalékos sérüléssel, majd megsemmisül. Ha van másodlagos fegyverzetünk az adott géphez, akkor az itt, ettől az ikontól jobbra helyezkedik el, megmutatva, hogy még hány torpedónk, bombánk, spéci lövedékünk van. Ezek a muníciók erősebbek, de csak pár van belőlük, használatuk indokolt esetben javasolt. Bár fontos tudni, hogy ha kilőnek bennünket, az újjászülető következő gépünkön ismét meglesz az összes másodlagos lövedék, így azoknál a küldetéseknél, ahol 1, vagy 2 meghalás is belefér, nyugodtan lőjük ki ezeket is hamar, mert még mindig jobb, mintha lelőnek bennünket úgy, hogy feleslegesen megspóroltuk őket, és magunkkal visszük a sírba. Ráadásul én még ezüst pályákon (ahol egyszer meg lehet halni) előszeretettel csinálom azt, hogy ha sietni kell, mert például meg kell védeni mind a négy kísérendő szövetségest, villámgyorsan kilövöm a másodlagos tölteteimet az őket támadó tankokra, majd direkt földhöz csapom a gépem, és az újraszülető második gépemen ismét meglévő másodlagosokkal folytatom a pusztítást, de arra a gépre már vigyázva, ezzel a módszerrel rengeteg időt spórolva, gyorsan felszámolva a potenciális veszélyforrásokat. Fontos azt is tudni, hogy a gépünk összes rendszere fejleszthető, mert a speciális bónuszok, melyeket titkos helyeken találunk majd meg, fejlesztik majd a pajzsunkat, az elsődleges tűzerőnket, és az előbb említett másodlagos fegyverzetünket is!

Ezzel el is értünk a következő dologhoz, a bónuszokhoz. A pályákon elszórtan, rejtett helyeken vannak, komolyan keresni kell őket, ha profitálni akarunk a hasznukból. Ez azért is nehéz, mert nyilván magasabb szinteken nincs arra felesleges idő, hogy bolyongjunk a pályákon bónuszt keresgélve, mert akkor az idő miatt ugrik a medál, ráadásul a fejlesztők nagyon ügyesen is rejtették el őket. Általános elv, hogy ha például kísérni kell valakit, és vigyázni rá, akkor a fejlesztők tudják azt, hogy a játékos a védendő személlyel fog tartani, és arra megy, amerre ő is halad, hogy védje az útja során. Tehát ha a védendő jobbra indul, akkor borítékolható, hogy a bónusz balra lesz. Ilyen például a Borvo the Hutt pálya is, ahol a Borvót eláruló, nekünk segítő pilótát kell megvédeni addig, míg el nem vezet a Hutt helyéhez, igen ám, de az idióta látszólag nem veszi figyelembe, hogy mindenféle légvédelmi tornyok lövik a gépét. Ezért az ember megy vele, és pucolja ki előtte az utat, hogy nehogy lelőjék, hisz akkor vége a küldetésnek. Mikor odaér, jön egy demó, és küzdhetünk Borvoékkal, nem érünk rá akkor sem keresgélni a bónuszt, mert harcolni kell, majd egy idő után csatlakoznak a társaink, 2-3 ha lelövik bármelyik npct, vége a küldetésnekN1 pilóta, és ők sem halhatnak meg, (mert ha bármelyiket lelövik, vége a küldetésnek) ezért sietni kell Borvo, a vadászai, és a tornyai ellen, majd VÉGE a pályának. Tehát az elején kell megszerezni a bónuszt. Én párszor megcsináltam a pályát, hogy mindennel tisztában legyek, ellenséggel, a titkos hely borvobónusz helyével, stb., majd mikor eljött a pillanat, hogy kísérgetni kell, kockáztattam, és magára hagytam a Borvo ellenes pilótát. Elszáguldottam a bónuszhoz, mely egy apró szigeten található, pár fa között. Ugrál fel és le, azaz mikor épp fent van, a lombok eltakarják, nem is lehet látni! Akkor kell bestukázni a fák közé, mikor épp lejön a bónusz, majd kihúzni a gépet a fák közül, és emelkedni, majd száguldani vissza a kísérendő géphez. Reménykedjünk, hogy még él... Persze nyüszít, hova megyünk, mit csinálunk, jaj, mindjárt meghal, de ez az okos fejlesztők trükkje, hogy feladjuk a keresést, és ne hagyjuk magára azt a tökkelütöttet, mert akkor nem lesz meg a bónusz, ha az állandó nyivákolása miatt inkább vele maradunk. Ezért használjuk ki, hogy az N1 a világ homing_torpedo bónuszleggyorsabb gépe, padlógáz a bónuszért, majd száguldás visszafelé is, nézzük a radaron merre jár épp a pilóta, és a legrövidebb úton menjünk, majd rakétákkal, gépágyúval pucoljuk ki körülötte a helyet, mert vízen, a hegyek tetején, a parton, mindenhol tornyok vannak, és lőnek rá. Ha megvan a bónusz, és megcsináljuk a pályát is, a játék tán legbrutálisabb bónuszával gazdagodhatunk, a homing torpedóval, azaz a célkövető rakétával. Ez magától célrarepül, nyugodtan mehetünk másfelé, a következő ellenfél után, a rakéta garantáltan kinyírja, akire rálőjük. Előfeltétele, hogy a rendszer befogja az ellenséget, a célkeresztünk pirosra vált, és felvisít, ekkor jobb gomb, és viszont látásra. Tehát bónuszra nagyon érdemes vadászni. Az is előfordul majd, hogy a ravasz fejlesztők beteszik egy tereptárgyba, egy házba, ahol nem látszik majd! Tehát szét kell lőnünk a házat, és a romok közé bukva kockáztatni a felvételét. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy mivel Naboo-n vagyunk, nem bombázhatjuk szét a lakosság házait, hisz baráti tereptárgyak, nem ellenségesek, ezért nem lőhetünk agyatlanul minden házra, anélkül viszont nem tudjuk meg, van-e bennünk bónusz. Ilyen lesz például a Glacial grave pályán, ahol az advanced bombs (fejlesztett bombák) nevű bónuszt egy kupolás ház rejti majd, mely bomba a Naboo bomberünket, de még a lopott Tradefed hajótankot is fejleszti majd. Persze nem is muszáj szétlőni a házakat mindig, mert például lesz egy pálya, ahol egy civil kinyitja battle for naboo bónusznekünk, HA megmentjük! Persze ezt senki sem tudja, vagy nem foglalkozik vele. Egy csata közben jelenik meg, pár stap droid üldözi, és ha észrevesszük őt időben, és leszedjük az üldözői, hálából elvezet bennünket egy területre, ahol kinyit egy udvarkaput nekünk, ahol megtaláljuk az advanced_lasertechnologyadvanced laser technology-t, azaz a fejlesztett lézerlövedék technológiát. Ez a bónusz tehát azért trükkös, mert nem biztos, hogy rájövünk, meg kell menteni őt, de ha rá is jövünk, nem biztos, hogy nem lövik le a stapos droidok, vagy ahogy lövünk a droidokra, akik a sarkában lihegnek, előfordulhat, hogy a saját lövedékünk lövi le a civilt. A következő módszere a fejlesztőknek, hogy a pálya vége elé rejtik, mikor már az ember szabad szemmel látja, hova kell beérnie, és száguld a „célszalag” felé. Ilyen a battle for naboo sanctuary küldetés kísérgetősSanctuary pálya, ahol megint civilieket kísérgetünk a Gungan titkos szent helyhez hasonló területre, vigyázunk rájuk, végre elérünk a végére, szinte belökdösnénk őket a célba, de nem szabad, el kell húzni tőlük, hogy míg haladnak a cél felé mi elszáguldhassunk jobbra, és egy völgyben egy kifutópálya mellett találjuk meg a rapidfire bónuszrapid laser blaster technology-t, azaz a gyorsan tüzelő lézer technológiát. Már rögvest az első pályán is lesz egyébként egy bónusz, ott pedig arra építettek a fejlesztők, hogy a játékos gyakorlatlan még, gépe nem erős még, szalad majd Kael kapitány után, és nem fordul szembe egy batttle for naboo bónusz első pályaAAT tankkal, mely egy árkád alól lő. Nyilván nem tudunk bejutni mögé, mivel elállja az utat, pedig az árkád alatt van egy pici udvar, melyen megtaláljuk majd az advanced shield technology-t, mely a fejlesztett pajzsot adja majd minden gépünknek. Persze ehhez előbb ki kell lőni az ominózus tankot a kezdetleges, első pályás alap Flash speederünkkel. A Camp 4 pályán is lesz egy bónusz, az egyik legnehezebb volt nekem a felfedezése. Azon a pályán ugyanis hemzsegnek az ellenségek, melyek újratermelődnek folyton, nagy a pálya, nehéz, kevés az idő, főleg ha éremre is hajtunk. Pedig hát a híres Camp 4-t (Négyes Tábor) mindenki szeretné felfedezni, kiélvezni minden momentumát, hisz a filmben említik, de semmit sem tudunk meg róla. A Kereskedelmi Szövetség ide zárja el a naboo-i foglyokat, a magas falakkal, reflektorokkal, sugárpajzsokkal megerősített táborba. Persze sok droid mindenhol a falakon, és a táborban is mindenfelé, tornyok sok helyütt, tankok, sőt, heavy stapos droidok is. Mindezek ellenére vékony sziklaszirtekre kell feljutnunk a Gian speederünkkel, melyeken helyezték el a pajzsgenerátorokat. Ezekhez vékony ösvények vezetnek fel, könnyű lezuhanni, vagy oldalra lecsúszni, ráadásul fent is vannak tankok, tornyok, ezért az ember felmegy valahogy, örül, hogy kilövi azt a rohadt generátort, megpróbál óvatosan megfordulni, és lejönni végre, de nem szabad, hisz OTT lesz a bónusz! Még feljebb kell menni egy alig észrevehető hegyi ösvényen, és egy üregben megtaláljuk a bónuszt. Nem könnyű! Tehát látható, ravaszok voltak a fejlesztők, mindig elrejtik a fejlesztéseket. Taktikailag tehát indokolt mindig a pályák feltérképezése, végigjárása. Lassan, körültekintően. Akár sokszor is, nem baj, hisz játszunk addig is. Azért kell lassan, nehogy véletlenül sikerüljön megfelelni a kritériumoknak, és továbbjussunk. Bár a pálya akkor is újrajátszható, ha visszatekerjük a pálya eleji eligazító képernyőt, de ha becsúszik egy magasabb fokú érem, az a meglepetés extra titkos pályák elérését veszélyezteti majd. Magyarán, ha bronz éremre gyúrunk, ne száguldjunk, mert becsúszhat egy ezüst helyette. Pedig ha sikerül minden küldetést egy bizonyos éremmel zárnunk, kapunk egy bónusz küldetést!
Ez a Battle for Naboo következő meglepetése a játékosnak! Ha sikerül minden pályát bronzéremmel zárnunk, megnyitjuk a bronz küldetést, meglepetés pályát, melynek nevű bonuslevel trade federation secretsTrade Federation secrets, azaz a Kereskedelmi Szövetség titkai. Nagyon örültem, mikor ez kiderült számomra is. Egy bázist kell védjünk Naboo N1-el, melyet stapos droidok, tankok, és Keselyű osztagok támadnak. A körbezárt várban fontos személyek vannak, akikért már jön egy piros köztársasági szállítóhajó, de míg ideér, meg kell akadályoznunk, hogy bejusson a Trade Fed a várba. Kemény lesz, de hát ez egy extra bónusz küldetés, aki eddig eljut, az már tud valamit. Ráadául a megszerzett bónuszai brutálra fejlesztették már Naboo N-1-es vadászunkat. Ha ügyesek vagyunk, már idefelé lelőhetjük a szállító assault mechet, mely letelepítené a droidok tucatjait. Sőt, érdemes az AAT tankokat is megkeresni, és mögéjük kerülni, mert célirányosan haladnak a vár felé, nem védekeznek, mögéjük süllyedve szitává lőhetjük őket. Nyilván erősebbek, mint más egységek, tehát a Keselyűk nem okoznak annyi kárt az erődben, mint amennyit a tankok okoznának, nyugodtan hagyjuk a várat ott, és lőjük le a tankokat már idefelé jövet. Végre megérkezik a transzport hajó, de még nincs vége, el kell kísérni egy pontig, ahol végre a hiperűrbe ugrik. kereskedelmi szövetség titka egy új droid fajtaÉn ezüstéremre megcsináltam ezt is, és a végén kiderül, az a titok, hogy a Kereskedelmi Szövetség egy új droid fajtán dolgozik, nyilván vagy a piros B1-esre gondol a játék, vagy már a Superbattledroid sorozatra. Csuda jó kis pálya tehát ez is. De ki kell érdemelni, tehát egy full bronz érmes sorozatot kell felmutatni, összesen 15 bronzra van szükség, minden pályán egyre. Na most ha ebbe becsúszik egy ezüst az picit bosszantó. Ugyanis érmes pályát nem lehet újracsinálni alacsonyabb éremre. (Mondjuk törölni lehet az Erase gombbal, szóval olyan nagy baj azért nincs.) Tán egy jó trükk lehet, ha bronzpályákon folyton lövünk magunk elé a semmibe, mint egy idióta, ha kell, ha sem. Egy brutálisan rontja majd az accuracy-t, azaz a pontosságot, mely ha egy bizonyos százalék alá kerül, nem lehet ezüstöt szerezni, csak bronzot, ezzel megmaradhatunk a bronzszinten. A másik lehetőség, hogy minden eddigi bronzpályát megpróbálunk felvinni ezüstre, és majd kezdünk egy új profilban egy bronzsorozatot. Kicsit strapás már az ezüstsor, mert gyorsabban kell végezni a pályákkal, vigyázva az időre, pontosabban kell lőni (accuracy), és sokszor 3 életből kettőt meg is kell őrizni, azaz csak egyszer lehet meghalni. De hát ezt előbb-utóbb úgyis meg kéne tegyük, mármint hogy mindent megcsinálunk ezüstéremre, ha kíváncsiak vagyunk a következő meglepetés pályára. Ha sikerül, megnyílik majd a coruscantencounterCoruscant Encounter nevű meglepi. Nagyjából akkor, persze picit azelőtt, amikor Palpatine bemutatja tanítványát, Darth Mault, a Sith megérkezik Coruscantra Sith infiltratorával. A RSF észleli, és megpróbálják megakadályozni, hogy ott dorbézoljon a városban, mert hát Maul bizony rosszalkodik, meg akar támadni egy naboo-i delegációt. Rá kell tapadni, és kezdetét veszi egy eszelős fogócska a felhőkarcolók között. Én ezt a pályát nem szeretem. Nem is tudom, miért magasabb (ezüst) szintű pálya, mert a bronz jobb volt. Viszont az aranyról nem tudok nyilatkozni. Meg tudok csinálni pár pályát aranyra, de mind a 15-öt akkor se, ha beledöglök. Döbbenetes nehéz lenne. Érdemes megnézni például ezt a képet. Jól látható, hogy MINDEN kritériumnak eleget kell tenni. Azaz ha vannak, akkor szinte minden civilt meg kell menteni, bizonyos számú ellenségek le kell lőni, életveszteség nélkül, iszonyat gyorsan. Ha van bónusz, azt is meg kell találni! az aranyérem megszerzése sokszor nagyon nehézRáadásul 50%-os accuracy-val, azaz úgy, hogy minden második lövés találjon! Lehetetlen. Sok légi csatában nagyon sok lövedék száll majd mellé ahogy ott gomolygunk az égen. Ha rálővünk egy rakétát a célpontra, az nem számít, bár egyből lelövi majd, főleg a hőkövető, de az másodlagos fegyver, míg itt a gépágyú lövését listázza! Ezen egyébként tudtam javítani úgy, hogy keresek egy behemót célpontot, melyet nem lebombázok, hanem fedélzeti ágyúval megsorozom, hisz akkor minden lövedék találni fog, mert nagy a célpont. Lehet ez egy tank, egy csapatszállító, vagy bármi, ami elegendő nagy ahhoz, hogy minden lövedékünk belecsapódjon. Ezzel a módszerrel javíthatunk az arányon, de egy idő múlva az objektum felrobban majd, azaz a végtelenségig nem lehet javítani a pontosság arányon. Az aranyért hajtva az ember szorosan rátapad majd a vadászokra, és nem lő, csak ha tutinak látszik. Minél közelebb jutsz, az előtted cikázó gép annál nagyobb felületet mutat, magyarán nagyobb eséllyel találhatsz. Persze ilyenkor is váratlan irányváltásokat végezhet, és kívülről fura lehet látni egy játékost, ahogy azon bosszankodik, hogy egyet mellélőtt, pedig bizony itt már egyetlen mellélövés is számíthat, hisz egy találat és egy mellé lövés az még pont 50%, de egy találat, és 2 mellé az már csak 33%! És bizony innentől az már nem játék, hanem szenvedés. Pedig azzal lehetne kinyitni a Dark side (azaz sötét oldal) pályát, mely az arany meglepetés, de erről sem információm, sem képem nincs, mert eszelősen nehéz elérni addig. Állítólag van benne Jar Jar, és meg is lehet ölni, ahogy angol nyelvű oldalakon olvastam. Ebben mi leszünk Darth Maul, és Infiltratorunkkal lőhetjük a naboo-i N1-eket, Police cruisereket, stb., eddig saját társainkat, nyilván ezért lett Dark Side a pálya neve. Bárhogy is van, az újrajátszás a BfN egyik erőssége. Nyilván az előzetes feltérképezés, bejárás az első, aztán a bónuszok, érmek miatti újrajátszás, szóval a játék szinte rabul ejtően hívogató, mert sok benne az újdonság, a kihívás, s mivel egyre erősebbek az elvárások, hiába gyorsabb, pajzsozottabb, erősebben lövő a gépünk, viszont többet kell lelőni gyorsabban, pontosabban, mellékküldetésekre is ügyelve, totál más élményt jelentve egy bronzsorozat, mint egy ezüst, vagy csak egy „sima” játék.
A játék során karakterünket, Gavyn Sykes-ot előléptetik, a kezdeti security kadétból egyre magasabbra jutva. Azon a képernyőn, melyen Amidala átadja az érmünket, folyton nyomonkövethetjük majd előmenetelünket is. Mindezt az elit_officers színezüst sorozattalElite Officers nevű menüpontban nyomon is követhetjük, ahol egy listán láthatóak azok a naboo-i katonák, akik a legsikeresebbek. A kezdeti tábla elég gyenge, pályánként egy bronzzal erősebb tisztek lesznek rajta, ezüst ember nem is lesz, így a színezüst 15 küldetéses, plusz az ezüst bónusz küldetést is ezüstre megcsináló játékos simán első lehet, mint ahogy én is ezen a képen. Nyilván leginkább a nemesebb érmek számítanak, már egy ezüst is legyőzhet 2-3 bronzot is akár, azaz egy 5 bronzost tisztet mondjuk egy ezüsttel, és 2 bronzzal már lehagyhatunk. De nem feltétlenül kell ám eredményorientáltan játszani, hisz önmagában az is rendkívül élvezetes, ha elmerülünk ebben a világban, megismerjük a történéseket belülről, részesei lehetünk Theed felszabadításának, vagy a mindent eldöntő űrcsatában, mely során a droidirányító hajót ostromolhatjuk majd. Nézzük is meg, mi is az a cselekmény, melynek végigjátszása során mögé pillanthatunk az Epizód 1-ben látott eseményeknek!

A theed elfoglalásaKereskedelmi Szövetség megszállta Naboo-t. A droidsereg Theed utcáin is jelen van. Egy fiatal önkéntes, Gavyn Sykes zöld Flash speederében harcol az utcákon, mikor a rádióján értesítik, parancsnoka, Kael kapitány bajban van, droidok szorongatják. Ráadásul a kapitány Flash speederének fegyverrendszere bekrepált, szüksége van segítségre. Sykes áttör a droidokon, és érte száguld. Pont időben ér oda, mert 4 droidika támad épp felettesére, akit kihúz a civilek megmentésecsávából, megsemmisítve minden támadót. A két katona tovább halad a városban, tankokkal is megharcolva, közben segítve a civileket, ám Kael gépe további találatokat is kap, lassan teljesen tönkre megy, és már motorikusan is kihagy. Úgy döntenek, heavy stapra váltanak, és elhagyják a menthetetlen várost, bemenekülve a mocsárba. Odafelé döbbenten veszik észre, hogy a heavystap_sykes_panakastapos droidok szétlövik a környező falvakat is, a farmerek fejvesztve menekülnek égő házaikból. Kael és Sykes segítenek nekik, erős heavy stapjaikkal a sima stapos droidok ellen fordulnak. A bömbölő antigravitációs gépek csatájában a két naboo-i ideiglenesen felülkerekedik, felmorzsolva a droidok első hullámát. Ám hirtelen Keselyű vadászok is megjelennek az égen, ezekkel a két szárazföldi gép nem tud harcolni, így Kael kiadja az utasítást, hogy száguldjanak el egy stapdroidok még az állatokra is lőnekközeli hangárba, ahol a helyi milicia, illetve rendvédelmi erők rendőrségi vadászgépei, az úgy nevezett Police Cruiserek parkolnak. Így is tesznek. A hangár felé döbbenten konstatálják, hogy a stapos droidok még a helyi állatokra is tüzet nyitnak. Nyilvánvaló, hogy a neimoidiak még a túlélést is meg szeretnék akadályozni a helyiek számára, földjeiket felégetik, házaikat felrobbantják, de még a vadászható állatokat is lelövik. vulture_bombert üldöz sykes police cruisereSykes és Kael rájuk támad, amennyit lehet, lelőnek, majd száguldanak a depóba, és bepattannak egy-egy Police cruiserbe, majd berepülnek a mocsárba. Egy kereskedő falut találnak, ahol helyi családok, kereskedők élnek. Értékes információkkal szolgálhatnak a két túlélőnek, ám segítségre is szorulnak. A családok olyan hajókon élnek, melyek képesek a mocsárban, és a sekély vízben is mozogni, járműként, de lakóhelyként is szolgálva nekik. Viszont ezek fegyvertelen, páncélozatlan járművek, úgy nevezett naboo_houseboathouseboat-ok. És ezeket most épp Kereskedelmi szövetségi vizitankok támadják. Sykes-ék szétlőnek 3-4 Tradefed gunboatot. Rohan Wayside rádión megköszöni a segítséget, és tudatja a TSF katonákkal, hogy egy vedd_policecruisereVedd Deviss nevű ember egy szigeten rekedt, ott bújkál azóta is, és aki tudna nekik segíteni szövetségeseket találni a harcukban. Persze előbb őt is meg kell menteni. Keselyű bombázók, és vadászok tucatjainak lelövése után Deviss végre megmenekül, és csatlakozik a police_cruiserekre támadnak a keselyű droidokSykes-ékhoz saját police cruiserével, immár tehát hárman vannak. Segít nekik eljutni a hegyekben bujkáló csempészhez, ő lesz a majdani erős, ám egyelőre még titokzatos segítségük. A triót azonban megtámadják Keselyű vadászok, és cargovesselSykes gépét találat éri. Míg Kael és Deviss fedezi őt, Sykes leszáll egy közeli hangárban, és vissza kell váltson Flash speederre. Így ő földön halad, míg a két police cruiser a levegőben felette. Ismét rádióüzenet; egy Kol Kotha nevű gran jelentkezik, aki egy teherhajóval kanyarog egy szoros kanyonban, észrevették őt, és tűz alá vették. Egyre több aat tankok lövik borvo hajójátAAT (tank) érkezik a hegy szélére, és elfoglalnak állásokat, ahonnan rálátnak a kanyon egy szakaszára, melyen végig kell haladjon Kotha, de szinte már porzik a hajója pajzsa. Megígérik, ha a RSF segít neki, bemutatják a katonákat a helyi Huttnak, Borvonak, aki egy komoly szövetségesük lehet. Sykes a segítségére siet, és lövi a tankokat, míg a police cruiserek heves csatába bonyolódnak a Keselyűkkel. Miután a teherhajó kijut a kanyonból, bejelentkezik egy másik utasa is, bizonyos Adela Tyche, egy nő, és felszólítja őket, kövessék a hajót, és védjék meg, míg visszamegy hutt_starfighter_naboo_police_cruiserBorvo bázisára. Miután ez sikerül, és megvédik a hajót, a Hutt hálás lesz, és melléjük adja egy emberét, egy speciális vadászgéppel, aki elvezeti a megmentőit egy tuti kis helyre. Kiderül, hogy a közelben van egy gyár, ahol Naboo N-1-es vadászgépeket gyártanak, ám a gyárat megszállta a Kereskedelmi Szövetség. Ezt kell visszafoglalni, mert Kael és Borvo terve az, hogy ezekkel a vadászokkal kilépnek az űrbe, és megtámadnak egy műholdat. Az a műhold egy kommunikációs hálót üzemeltet, mely véd egy szárazföldi bázist. Mind a kettőt ki kell iktatni, előbb a műholdat, ehhez kellenek tehát az N1-es csillagvadászok. A kis csapat kilép a naboo kommunikációs űrszatelitvilágűr sötétjébe az újonnan rekvirált N1-es gépekkel. Rövidesen fel is bukkan előttük a Comm 4 nevű műhold, ám van egy kis bibi, keményen pajzsozott. A pajzsát 3, közelben lebegő kisebb műhold táplálja. Ezeket kell előbb kilőni, hogy a Comm 4 védtelenné váljon. Az első naboo_űrcsatagenerátor műhold felé száguldva a piros pöttyös feltűnően megszaporodnak a naboo-iak előtt, rengeteg Keselyű, és akna védelmez commstationminden egyes kisebb műholdat. Komoly ütközetben sikerül felrobbantaniuk mind a három generátort, majd a "pucéran" maradt Comm 4-et is. Lent a földön egy alvó Kereskedelmi Szövetségi bázis ideiglenesen ki lett iktatva ezáltal...
A következőkben a csapat visszatér, és rajta üt a bázison. A cél a felszínen minél nagyobb kárt okozni a platformokban, járműparkban, illetve a tornyokban, majd villámgyorsan behatolni egy őrizetlenül maradt hangárba, és megszerezni, végső soron ellopni egy vízi tankot. Sykes egy vakmerő húzással ezt meg is teszi, és értékes kereskedelmi szövetségi gunboatjával elmenekül az Andrever folyón. A folyó partján a Kereskedelmi Szövetség ugyanis rabszolga táborokat létesített, melyek igen őrzöttek. Viszont egy proximity_minesKereskedelmi Szövetségi jármű ha minden jól megy, feltűnés nélkül behatolhat a vízi bázisra, kiszabadíthatja a foglyokat, illetve a meglepetés erejével károkat is okozhat a létesítményekben. Sykes éjszaka csendben úszik le az Andreveren egész addig, míg vízi aknazár állja az útját. Kénytelen kilőni az aknákat a tankjával, a nagy durrogás azonban felkelti a Kereskedelmi Szövetség figyelmét. Rövidesen Keselyű osztagok szállnak el felette, Sykes csendesen lapít, mintha csak egy Kereskedelmi Szövetségi gunboat járőrözne épp. A Keselyűk nem fognak gyanút, és elszállnak, ám egy idő múlva egy másik Gunboat tank észreveszi Sykes-ot, ahogy tornyokra, aknákra tüzel, és elkezd száguldani a bázis felé, hogy riassza a többieket. Sykes rátapad, de nyilván lassabban tud haladni, hisz rá a tornyok is lőnek, illetve az aknákkal is vigyáznia kell. (A jelenet nagyban hasonlít akár arra, mikor egy Tie vadászt üldöz a Falcon, nehogy riassza a Halálcsillagot, vagy akár arra is, mikor Luke és Leia a speedereket üldözi az Endoron.) Sykes bejut a táborba, és rászabadul a pokol, tornyok, tankok lövik mindenhonnan, ám segítségre nem számíthat. Egyelőre. Viszont ha kilövi az összes légvédelmi tornyot, Vedd be tud segíteni egy Naboo N-1-el. Sikerül. Vedd is beavatkozik, és felülről szétlövi a bázis főgenerátorát, ezzel tönkretéve az egész installációt. A foglyok szabadok! Sykes-ra vár a sanctuaryfeladat, hogy elkísérje őket a titkos szent helyre, ahol a terv szerint majd Borvo a Hutt felveszi őket a teherhajójával, és biztos helyre menekíti mindet. A civilek azonban előbb houseboatokba szállnak, hogy leúsztassanak a folyó végéig, ameddig Sykes a tankkal védi őket. Miután partra szállnak, a civilek átülnek siklókba, Sykes pedig egy N1-be. Persze a dolog nem megy simán. Egy alagútból masszív mennyiségű AAT özönlik ki, hogy szétlőjék a csapatot. Innentől a küldetés a klasszikus védd a gyengét típussá válik. Sykes eszelős rohamokba kezd, hogy szétlője a tankokat, előbb, mint ahogy ők szétlőnék a civileket. Majd berobbantja az alagutat, hogy ne tudjon több tank jönni. Picit lélegzethez jutnak végre. Ám csak rövid ideig. Megérkezik a légierő, 4 Keselyű bombázó, melyek gondolkodás nélkül az egész kikötőt, de még a házakat is porrábombázzák. Majd belép pár Keselyű vadász is. Egy kisero_kuldetesNaboo N1 Sykes segítségére siet, de még így is rosszak az arányok, főleg, hogy a pilótáknak a civileket és védeniük kell, míg el nem érkeznek a szoborfejes szent helyig. Sykes segítője, Hollis belelő a sziklafalba, mely leomlik, ezzel az üldöző tankok nem tudják követni a civileket, a repülőket pedig a két naboo-i sikeresen lelövi. Ismét nyertek, sokadszor, ám rossz hírt kapnak, Sykes barátját, és felettesét, Kael kapitányt a küldetés közben lelőtték, és nyomaveszett. Sykes bepattan egy kael_eltűnése a bányász komplexum tájékánFlash speederbe, egy utánairamodik. A kapitányt utoljára egy bányászkomplexum táján látták. Sykes odamegy, hogy információkat gyűjtsön. A kolóniát azonban megtámadja a Kereskedelmi Szövetség, ezért a vezetőjük megkéri, segítsen nekik. Sykes kipucolja a tankokat, stapokat, ám váratlanul a bányászok vezetője ellene fordul, és váratlanul minden tornyot ellene fordít. Sykes nem ért semmit, de védekeznie kell. Kilőve a tornyokat, és a kristályszállító járműveket végre csend lesz. sykes a flash speeder ágyújával lő a repülőkreHollis hirtelen bejelentkezik, hogy nem messze a kolóniától droidrepülők támadnak egy földön levő, félig kiégett N-1est, és sérült pilótáját. Nyilván Kael lehet az. Sykes száguld a helyszínre, és fedélzeti ágyújával a földről kilövi a Keselyűket. kael_lezuhant n1Majd odaszalad a lezuhant N1-eshez, melyben valóban Kaelt találja. A Kapitány haldoklik, de még utolsó szavaival elárulja, hogy a Hutt tette, elárulta őket, és immár ellenük fordult. Ráadásul a megmentett civileket Borvo nem mentette meg, hanem rabszolgává tette őket, és el is akarja adni őket busás pénzekért. Majd Kael kileheli a lelkét Sykes kezében.
Sykes begőzöl, és bosszúra szomjúhozik. Magányos küldetésbe, bosszúhadjáratba kezd. N1-be pattan, és elszáll Borvo bázisa felé. Ám útját állják a Hutt vadászgépei. Miután kilőtte mind, egy renegát embere a Huttnak átáll, és segít neki. Kiderül, hogy Kol Kotha az, aki jó útra tér. Elvezeti egy völgyön át Sykes-t Borvo helyére, ám a tornyok megrongálják a gépét, és nem tud segíteni Sykes-nak a bosszúhadjáratában. légi aknazárAz őrjöngő RSF katona ráront a Hutt erőire, melyek elég komolyak, tornyok, további vadászok, illetve Borvo fregattja maga. Szerencsére pár naboo-i pilóta (Vedd és Hollis) megérkezik időben, és Sykes mellé áll. A vadászok felmorzsolják a borvo hajóiHutt gépeit, kilövik tornyait, és tűz alá veszik Borvo hajóját, melynek leszakad a hátsó része, miután a Hutt jobbnak látja eliszkolni. A csapat visszatér az eredeti küldetéshez. A következő Kereskedelmi Szövetségi célpont maga a híres Camp 4. Ezt a filmben említik, mikor hozzák le a királynő szolgálóit, Sio Bibblet, meg más prominenseket, miszerint vigyék őket a camp4 felszabadításaCamp 4-be. Nos, mi pedig utánuk, ki kell szabadítani az összes foglyot. Ám vadásszal nem lehet behatolni, a tábor rettentően védett. Ismét cselhez kell folyamodni. Sykes leszáll, és egy hangárban camp4_heavystapheavy stapra vált. Majd szárazföldi gépével elvegyül egy konvojban, mely épp a Camp 4-be tart. A baráti konvoj közeledtével a kaput védő sugárpajzs leereszkedik, hogy be tudjanak menni, Sykes ezzel bejutott, ám még koránt sincs vége. A dühödt droidok rárontanak, meglepő módon nekik is van heavy stapjuk, vagy négy támad Sykes-ra. Utána AAT-k. Közben tornyok tüzelnek mindenfelől, meg gyalogos droidok. Kellemetlenül sokan vannak. A tábor bitang erős. A falakon reflektorok gyulladnak, szirénák visítanak, tankok jönnek mindenfelől. Sykes-nak nagyobb tűzerőre van szüksége. Lecseréli heavy stapját egy Gian speederre, és lő, lő, lő. Ráadásul a tábor egyes szekcióit további sugárpajzsok védik, de ezek már nem mennek le, a droidok már nem dőlnek be neki. Sykes-nak meg kell keresnie a generátoraikat, kilőni őket, ezzel a pajzsokat hatástalanítva. Végülis sikerül minden energiafalat hatástalanítani, Sykes (kulcs híján) kilövi a barakkok ajtajait, melyeken kitódulnak a Naboo vezetők, pilóták, és más fontos személyek. Járműveket szereznek, és iszkiri, kifelé a notórius Camp 4-ból.
Ezután tér vissza Amidala és Panaka kapitány Naboo-ra, azzal a nagy céllal, hogy felszabadítják a bolygót. Azután csatlakozunk be az eseményekbe, miután a királynő és küldöttsége megállapodott a Gunganekkel az együttműködésről. A Gungan Nagy Hadsereg (Gungan Grand Army) a Naboo mezőn frontálisan ütközik majd meg a Kereskedelmi Szövetség félelmetes hadseregével, elterelve (végső soron magára vonva) a Neimoidiak figyelmét, míg egy kisebb csapásmérő egység behatol a palotába, azzal a céllal, hogy megadásra kényszerítse a főkolompost, Nute Gunray alkirályt, valamint hogy betörjön a hangárba, kiszabadítva a pilótákat, és hozzáférhessen az ott lévő komoly N-1 gépparkhoz, mellyel egy frontális támadást intéznének a droidvezérlő hajó ellen fent az űrben. Ám a panaka magához hívatja sykes hadnagyotKereskedelmi Szövetség erről a tervről (részben) tud, és a főhadtest mellé egy masszív konvojt szeretne átcsoportosítani, hogy szétzúzza a Gungan hadsereget. Sykes-ra vár a megtisztelő feladat, hogy ezt megakadályozza. Panaka kapitány magához rendeli a Szent Hely mellett, és beavatja a vitéz katonát a panaka kapitány és sykes hadnagynagyszabású tervekbe. Egy viszonylag lassan haladó konvojt kellene megsemmisíteni, vagy legalábbis lelassítani, míg a dolgok a terv szerint le nem zajlanak. A konvojban rengeteg AAT, és MTT (barna nagy csapatszállítógép) halad. Sykes ezért a Naboo Királyi légierő legerősebb gépét kapja meg, a Naboo Bombert. Óriási tűzerejű bombázójával alapjában véve kamikázé küldetésre indul. A konvojt ugyanis komoly mennyiségű Keselyű is kíséri fent, míg Sykes-nak nincs légi kísérete. Ezért a célja nem a frontális támadás, hanem a károkozás, lassítás, egész addig, míg egy utászcsapat el nem helyez egy robbanótöltetet azon a hídon, melyen a konvoj át fog haladni. Utána iszkolhat a helyszínről Sykes is, már amennyire a bombázója lomha sebessége ezt engedi. Sykes ezért úgy dönt, hogy folytonosan útakadályokat hoz létre a felszín rombolásával, fák, sziklák útradöntésével, naboobomberóriási kráterek bombázásával, illetve egy-egy MTT szétbombázásával, mely hatalmas roncs önmagában is egy komoly útakadály lesz, melyet lassan fog kerülgetni a konvoj többi páncélosa. A terv beválik, az utászok lerakják a tölteteket szinte a konvoj első tagjának odaérkezése előtt, ezért el kell meneküljenek, nem tudják élesíteni. Sykes robbantja be fentről a detonátort egy bombával, levegőbe röpítve mindent, megállítva a hatalmas páncélos osztagot, mely így nem tud résztvenni a Naboo mezei ütközetben.

Ám theed visszafoglalásapihenésre nincs idő. Sykes Gian speederre vált, és rohan a többiek után, akik Theed környékén gyülekeznek theedi csataGian speederekkel, és Flash speederekkel. Komoly páncélos csata várható, mindenkire szükség van. Mikor Amidaláék jeleznek a fénnyel, egy Flash szétlő egy AAT-t, és kitör a pokol. A kapukon bezúduló naboo-i páncélososok rátörnek a droidikákra, theedi_csatagyalogdroidokra, és tankokra. A kezdeti meglepetés előnyhöz juttatja őket, de egy idő múlva a Kereskedelmi Szövetség rendezi a sorait, és heves harcok bontakoznak ki Theed csodás utcáin. Sarokról sarokra araszolnak, gavyn_sykes_bravo6Sykes végre nem egyedül van, hanem sok társával együtt küzd a főváros felszabadításáért. Ám az egészet nyilván most nem is lehet, és nem is cél felszabadítani, a terv továbbra is a palota, és a hangár elérése. Itt egy picit a kanonikus történet és a játék szál ellentmondásossá válik, hisz a film szerint a hangárba betörő egységek kiszabadítják a pilótákat, KÖZTÜK SYKES-OT IS, akik N-1-be pattannak, míg a játékban ugye Skyes kintről tör be a hangárba, és ő szabadítja ki a többieket. Ám a lényeg végülis az, hogy a lázadók gépekhez és pilótákhoz jutnak, és felszállnak a hangárból. A játékban is megfigyelhetjük, ahogy kireppennek a hangárból, és egy theed_hangarsunyi tank lesből lövöldöz rájuk a hangár mellől. Irány az űr! A Bravo század közelít a hatalmas Kereskedelmi Szövetségi droidvezérlő hajó felé. Döbbenten nézik a monstrumot, valami hasonlót érezve, mint bravo_squadmikor a Halálcsillag ellen szállnak a lázadó gépek. Apró szúnyogként közelítenek egy hatalmas mamut felé, a torkok összeszorulnak. Sykes már volt kint az űrben, a Comm 4 is félelmetes volt, de a Lucrehulc űrhajó őt is félelemmel tölti el. De nem fordulhatnak vissza, mindenki számít rájuk. Lent a Gunganek lassan alulmaradnak a brutális Kereskedelmi Szövetségi főhadtest ellen, a palotában a Jedik Maul ellen harcolnak, a királynő és csapata a folyosókon a droidokkal, mindenki élete ettől a küldetéstől függ. Az egész harc kimenetele ettől a küldetéstől függ. Naboo sorsa ettől a küldetéstől függ... Mintha nem lenne ez már így is brutális, a Lucrehulc-ból mint egy felbőszült darázsraj sereglik ki több száz Keselyű droid, és zúdul rá az N-1-esekre. Borzalmas nehéz a csata, s bár az N-1 pajzsozott gép, míg a Keselyűkön nincs pajzs, és van fedélzeti asztromechjük, aki egy idő alatt (ha további találatokat nem kap az N1) képes megjavítani a sérüléseket, a Bravo osztagnak nincs túl sok esélye. Kavarognak össze-vissza, rengeteg Keselyűt kilőnek de a cél mégis valahogy maga a Lucrehulk kéne legyen. Egy pilóta arra tart, és megpróbál rárepülni, ám üvöltve veszi észre, hogy elkapta valamiféle vonósugár, és egyre közelebb vonzza a droid vezérlőhöz, majd egy légvédelmi ágyú ráfordul, és ronggyá lövi. Az N1 felrobban. Nyilvánvaló a cél, a vonósugár reaktorát meg kell találni, és fel kell robbantani. Ám a Bravo osztagnak nincs szerkezeti diagramja, ezért mindent lőnek, ami gyanús. Az egyik pilóta végre eltalál valamit, amitől a vonósugár gyengül. Megvan! Ám ez a generátor védett, azaz 4 is van belőle, melyek egymást helyettesítik, magyarán mindet ki kell lőni. Na kit küldenek a maradék háromra? droid_iranyito_hajoSykes-ot. Miután nagy nehezen kilövi őket, immár közelebb lehet menni az űrállomáshoz anélkül, hogy elkapná őket a vonósugár. A következő cél a pajzsgenerátor, mely magát a Lucrehulkot védi. Sykes már megy is... A többiek valamelyest fedezik. Sikerül ez is. Egyszer csak Naboo felől érkezik egy N-1, melyben egy kisgyerek ül, és berepül a Lucrehulcba. Kiderül, Anakin Skywalker volt az. A kis srác bent valamit csinál, mert a Bravo osztag örömmel konstatálja, hogy a droidvezérlő testét belülről robbanások rázzák meg. A karcsú N-1 mint a villám kiszáguld az űrállomásból, mögötte tűz, és robbanások. Sykes-ék fedezik a kis Anakint, és visszavonulnak. droid_control_shipA Lucrehulk felrobban, SIKER! A Bravo pilóták elindulnak vissza Naboo-ra, örömittasan, ám jobban nem örülhetnek, mint a Gunganek, akik gyakorlatilag pont vereséget szenvedtek lent, és megadták magukat, mikor az összes droid működésképtelenül esett össze körülöttük. A palotában levők is örülnek, hisz ott is minden droid deaktiválódik. Naboo szabad! A visszatérő pilótákat örömünnep fogadja. naboo_győzelmi ünnepKitűntetnek mindenkit, az érmek úgy ragyognak a melleken, mint a sok aranysárga N-1-esen a napfény. Az égen Police cruiserek és N-1-esek húznak el felettünk, (fura módon több, mint amennyi az ütközetben részt vett), tűzijátékok pukkannak az égen, és a Naboo-k és a Gunganek örök barátságot fogadnak. A végső demó nekünk szól, ennek mi is a részesei voltunk, s ha Gavyn Sykes hadnagy irányítására vállalkoztunk, a jól végzett munka után hátradőlve sajátunknak érezhetjük az ünnepséget, a fanfárokat, az örömujjongást, hisz nehéz küldetések után kivívtuk Naboo teljes szabadságát!

 

írta: Rostás Norbert

 

battle for naboo borító

  <<<<vissza a CustomStarWars főoldalára